ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, סבור כי ההתנגדות של הנהגת העיר הקודמת להקמת גשר להולכי רגל, משכונת גן רש"ל לתחנת הרכבת רעננה מערב, הייתה שגויה ומנוגדת לצורכי התושבים. כך נמסר השבוע ל"ידיעות השרון", בתגובה לטענתו של תושב העיר, שהעירייה התנגדה לתוכנית המקורית ובכך פגעה באינטרס הציבורי.
1 צפייה בגלריה
 צילום: אסף פרידמן
 צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
"מדוע לתושבי הרצליה אין גישה לתחנת הרכבת רעננה-מערב מכיוון שכונות גן רש"ל ויד התשעה?", שאל המתלונן בפנייתו לכמה גורמים המעורבים בתכנון: משרד התחבורה, נתיבי ישראל, רכבת ישראל והעירייה. לדבריו, התחנה נמצאת בקו אווירי במרחק של כ-200 מטר מגן רש"ל. מדוע אין גשר להולכי רגל המקשר בין גן רש"ל לבין תחנת הרכבת? כיום, תושבי השכונות יכולים להגיע לתחנה רק דרך רחוב ירושלים, ללכת צפונה לכיוון רעננה, לחצות שלושה מעברי חצייה ואז לפנות מערבה לכיוון התחנה. "כך בקיץ ובחורף, בחום יולי-אוגוסט או בגשם ובקור. זה לא ראוי בשנת 2019".
לשם השוואה, הוא מזכיר כי עיריית רעננה, בשיתוף נתיבי ישראל, הכריזה באחרונה שתבנה בקרוב גשר עילי להולכי רגל, שנועד לחבר את השכונות בדרום-מזרח רעננה לתחנת הרכבת רעננה-דרום. "מן הראוי שגם עיריית הרצליה תעשה זאת, כי מה שווה התחנה בלי נגישות ראויה להולכי רגל?"
המתלונן ציין שתחנת רעננה-מערב תחובר בקרוב גם למסילת החוף, ותאפשר לנוסעי הרכבת קישור לתחנת הרצליה ומשם לתחנות תל אביב תוך 20 דקות נסיעה. "חשוב לנצל זאת לטובת העיר ותושביה".
מרכבת ישראל השיבו לפנייתו של התושב: "בתוכנית המקורית לבניית התחנה תוכננה כניסה לתחנת רעננה-מערב ישירות מהרצליה. אולם, עיריית הרצליה התנגדה לכך, ולאחר הליכים משפטיים רבים, הכניסה המתוכננת מכיוון הרצליה בוטלה. בפגישה שנערכה עם נציגי עיריית הרצליה נקבע, כי העירייה תקדם הליך סטטוטורי לייעוד קרקע ודרכי גישה לתחנת הרכבת, ולאחר מכן רכבת ישראל תקדם תכנון מפורט וביצוע של הטרמינל הדרומי. נכון להיום, רכבת ישראל לא קיבלה הודעה מעיריית הרצליה על קידום ההליך הסטטוטורי. בהתאם לכך, כל נושא הגישה לתחנת רעננה-מערב מכיוון דרום מצוי בידי עיריית הרצליה".
מהרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה נמסר: "האמור בפנייתך מתייחס לשטחים ציבוריים, שנמצאים באחריות הרשויות המקומיות וחברת נתיבי ישראל". מחברת נתיבי ישראל, האחראית לפרויקט כביש 531, כולל הקמת תחנת הרכבת רעננה-מערב, נמסר למתלונן: "החלק הדרומי של גשר להולכי רגל בין הרצליה לתחנת רכבת לא היה חלק מהתוכנית הסטטוטורית המאושרת בשנת 2007-תת"ל 15. תושבי הרצליה העלו את נושא הקמת הגשר הנוסף, בדיון בראשות שר התחבורה שהתקיים לפני כשנתיים. סוכם אז שרכבת ישראל תקדם תכנון גשר חדש במסגרת תוכנית הגג של עיריית הרצליה".
בתשובה לפנייתו של תושב העיר, השיבה העירייה בלי לפרט: "הנ"ל יקודם במסגרת תוכנית צפון הרצליה".
כאמור, בתשובה לפנייתנו נמסר מעיריית הרצליה: "מדובר בשטחים השייכים למינהל מקרקעי ישראל. אכן, בזמנו התנגדה ההנהגה הקודמת של העירייה להקמת הגשר, אך ראש העירייה, משה פדלון, סבור כי התנגדות זו הייתה שגויה ומנוגדת לצורכי תושבי העיר" .