"שינית את חיינו והקלת עלינו" - כך נכתב במכתבי תודה נרגשים שנשלחו על ידי חולי פרקינסון בגרמניה ובצרפת למי שפיתח את BaldPhone, אפליקציה ייחודית להתאמת הממשק של טלפון חכם לכל מי שמתקשה בהפעלתו. מי שאחראי על כך הוא אוריה שאול מנדל בן ה־17, שעשה זאת, לדבריו, מתוך "רצון לעזור לקהילה".
1 צפייה בגלריה
צילום: רבקה יוגב
צילום: רבקה יוגב
צילום: רבקה יוגב
מדובר בתוכנה שמחליפה את ממשק הטלפון החכם לפשוט וידידותי המיועד לאנשים עם בעיות מוטוריות ולקשישים המתקשים להשתמש בטכנולוגיה וזקוקים לעזרה חזותית. "מדובר באפליקציה חינמית", אומר מנדל, תלמיד י"ב במגמת מדעי המחשב והפיזיקה בכפר הירוק.
הכל החל במפגש עם מכר ותיק של המשפחה, דני קניגשטיין (72), חקלאי ממושב בית הלל שלקה בפרקינסון לפני 13 שנה. המחלה גרמה לו להאטה ביכולת התנועה, לנוקשות ולרעד באצבעות כף היד. לפני כשנתיים רכש קניגשטיין טלפון סלולרי חכם והתקשה להפעיל אותו.
"את אוריה אני מכיר מאז היותו ילד. באחד המפגשים, לאחר שנוכחתי בכישורי המחשב שלו, ביקשתי ממנו שיעזור לי להתמודד עם הטלפון הנייד. תוך זמן קצר הבין אוריה שהסיכוי שלי להתמודד עם התוכנות הקיימות הוא קלוש ולקח את העניין כפרויקט אישי כדי למצוא לי פתרון ואכן הפתרון שהוצע לי על ידי אוריה עזר לי להתמודד עם הקושי", מוסיף קניגשטיין.
הפרויקט החל כעבודת גמר במדעי המחשב חמש יחידות.
"בסך הכל עבדתי על הפרויקט כמעט שנתיים. תרמתי מזמני בשמחה כי זו המתנה שלי לעולם", אומר מנדל, "את האפליקציה שבניתי ניתן להוריד בקלות ובחינם לכל מכשיר סלולרי. אינני מעוניין להרוויח מזה כסף, אלא לסייע בלבד".