בשבוע שעבר נעצר קבלן הבניה רמי שבירו מהרצליה יחד עם ארבעה עובדים נוספים בחשד לגרימת מוות ברשלנות בעקבות תאונת העבודה באתר הבניה בגליל ים.
2 צפייה בגלריה
צילומים: יח"צ אביב חופי ודוברות המשטרה
צילומים: יח"צ אביב חופי ודוברות המשטרה
צילומים: יח"צ אביב חופי ודוברות המשטרה
כזכור, ביום רביעי שעבר בשעות הבוקר התקבל דיווח במוקד החירום של מד"א במרחב ירקון על פועל שנפל מגובה של כ- 9 קומות באתר בניה ברחוב רוחמה בהרצליה. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום גילו אדם כבן 50 עם פגיעה רב מערכתית ללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותו.
2 צפייה בגלריה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
כתב ynet אלי סניור מסר כי יו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי, שמייצג את החברה, אמר בשבוע שעבר בדיון כי "לפני שבועיים הייתה ביקורת של משרד העבודה באתר. חוקר של אחד החשודים אמר שהאתר מדוגם, דוגמה לקבלנים איך לעבוד. חשפו בבקשה כעת את הביקורת, בדקו במשך ארבע שעות שלושה בניינים. מי שמבצעת את העבודות באתר זו חברה סינית. נציג המשטרה אישר את זה. מדובר באחת מארבע חברות ששרי האוצר והשיכון הביאו ארצה במכרז מסודר לקדם את קצב הבנייה, והן עמדו בכל הקריטריונים שהמדינה קבעה".
מחברת שבירו נמסר ל-ynet: "מדובר באירוע מצער וכואב מאוד, שנגרם ככל הנראה מטעות אנוש. החברה נקטה בכל אמצעי הבטיחות המחמירים ביותר, ואף מעבר לכך. ביקורת שנערכה ע"י משרד העבודה והמשטרה לאחרונה העלתה כי האתר שומר על כל כללי הבטיחות ברמה הגבוהה ביותר, והאתר אף צוין בביקורת זו לשבח.
"יצוין כי לצערנו הפועל נכנס לאתר העבודה כשהוא היה סגור, לפני שעת פתיחתו, בניגוד גמור לכל הנהלים במקום", הוסיפו בחברה, "אנחנו סומכים על המשטרה שתבצע את מלאכת החקירה נאמנה ושתוצאותיה יבהירו כי חברה שמרה על כל כללי הבטיחות באתר".