אפרים הלוי מהרצליה, בן 90 וחצי, בעל רכב עם תו נכה, מבקש מעיריית רמת השרון לבטל דוח חניה בסך 250 שקל שקיבל לפני כחצי שנה. הוא החנה את מכוניתו ליד סניף בנק ברחוב אזר, לצד מדרכה המסומנת באדום-לבן. אשתו, טובה (84), הייתה אתו יחד. כל שרצו היה למשוך כסף מהכספומט, פעולה הנמשכת דקות ספורות בלבד.
1 צפייה בגלריה
בני הזוג הלוי. "לא הפרענו לאיש" | צילום: אסף פרידמן
בני הזוג הלוי. "לא הפרענו לאיש" | צילום: אסף פרידמן
בני הזוג הלוי. "לא הפרענו לאיש" | צילום: אסף פרידמן
"לא היה במקום תמרור האוסר על חניה", טוען הלוי, ומסתמך בערעורו על חוק חניית נכים (1993) המתיר לו לחנות באדום-לבן אם אין חניית נכים פנויה בסביבה, ובלבד שלא חנה במרחק 12 מטרים מצומת, בתחנת אוטובוס, בחניית מוניות או בשטח המיועד לפריקה ולטעינה, לא הפריע לתנועת כלי הרכב והולכי רגל, לא חסם ברז כיבוי, כניסה לחניון או מעבר לעגלות ילדים.
"ברשותי גם תיעוד ממצלמת השמשה הקדמית של מכוניתי, כתמיכה בטענתי, כי במקום ובמועד הנקובים בדוח לא הפרעתי לתנועת כלי הרכב בכביש".
"סבא שלי ענה על כל התנאים בסעיפי החוק", מדגיש נכדו, נדב אייבל. "הוא בעל תו נכה, לא הייתה חניית נכים קרובה ופנויה, הוא החנה את רכבו במקום חוקי, ובאופן שלא הפריע לאיש. סבא היה בעברו נהג וחבר ב'אגד', הוא נהג זהיר ושומר חוק שמעולם לא קיבל דוח. הוא לקח ללב את הדוח הזה שקיבל, חש בחוסר צדק אמיתי, ומעבר לקנס הכספי הוא ממש חושש לנהוג שוב ברמת השרון בעקבות המקרה".
בתשובה למכתביהם של הלוי ושל נכדו, נמסר להלוי מהעירייה: "באפשרותך היה להגיש בקשה להישפט עד לתאריך 5.7.2019, דהיינו 30 יום מקבלת המכתב הרשום. יש באפשרותך להגיש בקשה מנומקת לתובע העירוני, כדי שיאשר לך להגיש בקשה להישפט, אף שהמועד החוקי תם".
מעיריית רמת השרון לא נמסרה תגובה עד סגירת הגיליון.