עקיבא פרץ לא ידע מה מצפה לו. הוא הגיע ביום ראשון שעבר אחרי התקף לב לצנתור במרכז הרפואי מאיר. בפתח חדר הצנתורים הוא עבר דום לב והתוכניות השתנו באותו רגע.
2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
פרץ הוכנס בבהילות לחדר צנתורים והצוות החל בתהליך החייאה ממושך, שכלל במקביל מכות חשמל כדי להחזיר את הפעילות החשמלית של הלב, עיסויי לב כדי להתחיל לגרום ללב לפעול מכאנית, וצנתור כדי לפתוח את הסתימה בעורק שגרמה לדום הלב החריף.
פרופ' עבד עסלי מנהל מערך הלב במרכז הרפואי מאיר שניהל את הצנתור ביד רמה משתף: "בכל שנותיי כרופא לא נתקלתי במקרה כזה. ההחייאה היתה קשה ביותר, הפסקנו לספור כמה מכות חשמל נתנו. תוך כדי גם היינו צריכים לעצור ולעסות את הלב ידנית כדי שהלב ימשיך לפעול.
"במקביל, הזעקנו אל חדר הצנתורים את צוות ההרדמה שבתנאים הלא פשוטים האלה היו צריכים גם להנשים את עקיבא, ולייצב אותו נשימתית. תוך כדי ההחייאה, התחלתי בתהליך הצנתור העדין, כשהייתי צריך לעצור מדי פעם ולהמשיך בהחייאה".
2 צפייה בגלריה
צילום: דוברות בית החולים
צילום: דוברות בית החולים
צילום: דוברות בית החולים
אחרי שעתיים כשחדר הצנתורים הרגיש כמו חדר מלחמה, עם אנשי הצוות המסורים – ד"ר יורם נוימן, ד"ר עבד חסקיה, ד"ר זיאד ג'בארה וד"ר אלכס אומלצ'נקו הקרדיולוגים, ד"ר סעיד המרדים, האחים - משה טולדנו, עבד קשקוש, עינת דיאמנט, אלכס ליאנסברג וטכנאי הרנטגן - משה אופיר הצליחו לפתוח את העורק החסום ולייצב אותו.
בזכות הטיפול המסור גם בטיפול נמרץ לב בימים אלה משתחרר פרץ לביתו.