קיץ במחלוקת: בשבוע שעבר החלו אירועי הקיץ בהרצליה, בין היתר גם בהופעות וקונצרטים עירוניים שהפכו למסורת, אך מסתבר שלא כולם מרוצים. רבים מתושבי העיר טוענים כי תושבים המגיעים מחוץ להרצליה מקדימים להגיע לאירועים השונים וממלאים את המקומות ולתושבי הרצליה נותרים מקומות ספורים אם בכלל.
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
"זה הפך להיות בלתי נסבל", אמרו התושבים, "זו תופעה שחוזרת על עצמה כבר כמה שנים, וכל העת מציעים פתרונות, וטוענים שבפעם הבאה זה לא יקרה, וזה שוב מתרחש. אין שום סיבה שתושבי הרצליה שמשלמים במיסים שלהם על האירועים האלו, מיסים גבוהים יש לציין, לא יקבלו עדיפות על פני אחרים".
תושבת אחרת טוענת: "זה בעיקר מדובר על האירועים בשבתות בקונצרטים בפארק, שנחשבים ליוקרתיים, וגם בחלק מהאירועים במרינה. אמרו לי שיש בעיה חוקית להגביל את האירועים האלו רק לתושבי העיר. אני לא יודעת. לא מבינה בדברים האלו, אבל משהו צריך לעשות. אני רואה תושבים רבים, הרצליינים מבוגרים, שפשוט מגיעים ואין להם איפה לשבת אפילו, כי הכול כבר תפוס שעתיים לפני תחילת האירוע".
מי שהרימה את הכפפה היא חברת מועצת העיר, מאיה כץ, שהגישה הצעה לסדר בעניין זה: "כמדי שנה מתקיימים קונצרטים בפארק הרצליה בתקופת הקיץ, הקונצרטים מרהיבים בתוכנם ומושכים קהלים רבים בכלל הגילאים, בעיקר לאור העובדה כי הם ללא תשלום, פעילות מבורכת וחשובה.
2 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
"אין מחלוקת על חשיבות הנגשת תרבות לכלל האוכלוסייה, יחד עם זאת אנו עדים לכך כי תושבי הרצליה רבים ובעיקר האוכלוסייה הבוגרת יותר שמגיעה לראות את הקונצרטים ( תושבי העיר -אלו המשלמים מכספי המיסים שלהם בין היתר את הפעילות הזו) אינם מצליחים ״לתפוס מושב״ וכי תושבי חוץ המגיעים כמה שעות מוקדם יותר תופסים את מירב המקומות על חשבון תושבי העיר שלנו".
כץ הציעה כי מנכ״ל העירייה יכנס צוות אשר יציג בפני מועצת העיר כבר בישיבה הבאה מנגנון כניסה ובו תינתן עדיפות במקומות הישיבה לתושבי העיר על פני תושבי חוץ. מנגנון זה יכול להיות לדוגמא באמצעות כרטיס תושב שיסדיר מקומות ישיבה מועדפים לתושבי העיר באמצעות תחימת מושבים.
מעיריית הרצליה נמסר: "הקונצרטים בפארק הרצליה הם מופת לאירועי תרבות – וכל מי שמבין במורכבות הפקה בסדר גודל שכזה משבח את התנהלות המופתית של הקהל הגדול המגיע לקונצרט, הן לקראת הקונצרט, הן בזמן הקונצרט והן בסיומו ובפיזור. השנה הגדלנו ב- 1,000 את מספר הכיסאות לעומת שנה שעברה, ובפארק מוצבים כ- 4,500 כיסאות עבור הקהל ולכל מי שמגיע לקונצרטים - עד לשעת תחילת ההופעה – יש מקום. העירייה נתקלה במיעוט של אנשים, אשר אחרו לאירוע ומצאו לנכון להביע מחאתם על חוסר מקום באופן מכפיש ושאינו תואם את המציאות בשטח, ולצערנו יש מי שמצא הזדמנות זו למניפולציה פוליטית ושקרית. פארק הרצליה והאירועים בו יישארו פתוחים וחופשיים לכניסת קהל וימשיכו לשקף את רוחה הפתוחה והדמוקרטית של העיר".