לרגל יום כדור הארץ שצויין בשני השבוע, עשרות בתי קפה ומסעדות ברחבי הרצליה נרתמו לקמפיין לצמצום השימוש בקשיות פלסטיק. לקוחות שהגיעו לעשרות בתי קפה ומסעדות בעיר הופתעו לגלות שכוסות ובקבוקי השתייה שהזמינו, הגיעו ללא קשיות פלסטיק.
2 צפייה בגלריה
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
שיתוף הפעולה בין בתי האוכל בהרצליה התקיים לאחר שעשרות מתנדבי ארגון "לא שמים קשים", מיזם סביבתי חדש העומד מאחורי הקמפיין, פקדו בתי קפה ומסעדות בעיר ורתמו אותם למהלך. המיזם פועל בשנה האחרונה להעלאת מודעות לגבי השימוש המזיק בקשיות פלסטיק באמצעות פעילויות מודעות והסברה, בעיקר מול בתי קפה, בארים ומסעדות, לגבי הנזקים הסביבתיים והבריאותיים הנגרמים משימוש בפלסטיק, בפרט בקשיות שתייה.
לפי נתונים שאסף הארגון:
• בישראל ישנם לפחות 5000 בתי קפה ומסעדות המגישים כ-200 קשיות ביום. • ישראלים צורכים 1.5 עד 2 מיליון קשים בממוצע ביום. • קשים אינם ניתנים למחזור. • קשים הם בין עשרת סוגי פסולת הפלסטיק הנפוצה ביותר בחופי ישראל • במלח בישול, דגים, סרטנים ופירות ים שאנו אוכלים נמצאים שרידי פלסטיק של קשים. • מחקרים מראים קשר בין חשיפה למיקרו-פלסטיקים מקשים לבעיות בריאותיות ומחלות, כגון אסתמה, סרטן השד, השמנת יתר, סוכרת והפערות קשב וריכוז.
2 צפייה בגלריה
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
הבחירה לערוך את הקמפיין בהרצליה באה לאחר פיילוט מוצלח שערך הארגון במסעדת מי קאסה בעיר ביום הבינלאומי ללא קשים, שצויין במהלך חודש פברואר השנה. שיתוף הפעולה הפורה של בית העסק והסועדים עם הרעיון גרם למנהלי הארגון להחליט על הרחבת הפעילות בעיר.
רונן ליברמן ממייסדי "לא שמים קשים" אמר: "הקמפיין בהרצליה נועד להסביר שקשיות הם אחד מעשרת החפצים המזהמים ביותר במדינות חוף. בגלל הצורה שלהם והגודל שלהם, בעלי חיים כמו צבי ים מנסים לאכול אותם. שיתוף הפעולה עם בתי הקפה והמסעדות בהרצליה הוא הוכחה ששינוי מודעות בתחום הוא דבר אפשרי ולאור ההיענות הגבוהה נרחיב את הפעילות לערים נוספות בארץ".