ילד בן שנה נחבל בראשו במעון נעמ"ת ברחוב הכוזרי בהרצליה. האם גילתה על המקרה רק לאחר שלקחה את הילד הביתה. ילדה אחרת נתקפה קוצר נשימה. האם גילתה על המקרה שעות לאחר מכן. הורי המעון זועמים.
1 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
כפי שנכתב בשבוע שעבר ב"ידיעות השרון", להורי ילדי מעון נעמ"ת ברחוב הכוזרי בהרצליה יש שלל תלונות נגד הגן, החל מירידה בתקן כמות המטפלות בגן, דרך תחלופה מאסיבית, חוסר הכשרה, לכלוך והזנחה. הם שלחו מכתב תלונות חריף להנהלת נעמת ולמשרד הרווחה. השבוע הצטרפו תלונות נוספות: ילדים נפגעו בגן וההורים לא דווחו על כך בזמן.
"הבן שלי נחבל בראש", טוענת אם לתינוק בן שנה. "ואף אחד לא עידכן אותי. כדי להשיג מידע הייתי צריכה לעורר רעש וצעקות".
איך נודע לך המקרה?
"כשלקחתי אותו הביתה, הבחנתי שיש לו מכה נפוחה בראש. התקשרתי למעון, אבל אף מטפלת לא ידעה לתת לי תשובה. התקשרתי למפקחת של הגן ואז גם למנהלת, שלבסוף הודתה במקרה. היא אמרה שהוא לא בכה ושהכל בסדר ורמזה שאני מגזימה. היא עוד אמרה לי שהוא הלך לישון, כשידוע שלא משכיבים ילד לישון אחרי שנחבל בראשו. הכי מכעיס שהסתירו את זה ממני".
כיצד פעלת?
"החלטתי ללכת לרופא שיבדוק אותו. הרופא הופתע מאוד לשמוע שהשכיבו אותו לישון, ואמר לי שזה היה יכול לגרום לו נזק חמור. הרופא ביקש שאתקשר למנהלת כדי לדעת בדיוק איך זה קרה. המנהלת העלתה על הקו את המטפלת והיא שאלה בזלזול, 'עוד פעם האמא הזאת מתקשרת?' איך אוכל לשים את הילד שלי במעון ולהיות רגועה, אם בצורה כזאת מתייחסים לילדים ולאמהות?
ל"ידיעות השרון" נודע על מקרה נוסף, שבו גם נשלח מכתב לממונה על פניות הציבור של רשת נעמת מאחת האמהות הגן. המכתב נשלח בשבוע שעבר, ועל-פיו, האם אספה את בתה כשהיא אדומה ובוערת מחום, ולאחר בירור באשר למצבה, גילתה כי היא לקתה בקוצר נשימה. למרות המקרה החמור, טוענת האם כי לא יידעו אותה על כך.
מנעמ"ת נמסר: "מדובר בילדה שיש לה תופעה של עצירות נשימה, אשר מוכרת וידועה להורים ולצוות, בכל מקרה לא נעשתה בה החייאה. מנהלת המעון חדשה ועדיין לומדת את הנהלים, ואת אופן התקשורת עם ההורים. לגבי הילד שנחבל, בתחילה נראָה כי לא נפגע, ורק לאחר שהתעורר משנת אחה"צ מקום החבלה התנפח. גם כאן לא קיבלו ההורים דיווח באונליין. המנהלת החדשה מקבלת ליווי והדרכה צמודה, ואנו מקווים כי ההורים יתנו לה הזדמנות להיקלט במעון בצורה מיטבית".