שלושה נערים מהרצליה בני 15 עד 17 נאשמים בכך שהפעילו רשת לסחר בסמים בתיכונים בעיר. בין השאר בתיכונים היובל ו-דור. כתב אישום הוגש בשבוע שעבר.
3 צפייה בגלריה
צילומים: אתרי בתי הספר
צילומים: אתרי בתי הספר
צילומים: אתרי בתי הספר
על פי כתב האישום היום שהוגש ביום חמישי בשבוע שעבר לבית המשפט לנוער בתל אביב, שלושת הנערים מהרצליה (15-17) ביצעו יותר מ-100 עסקאות סמים במהלך 2018 ליותר מ-30 לקוחות, נערים תלמידי תיכון. שלושת הנערים נהגו למכור את הסמים לנערים אחרים בעיר כשחלק מהעסקאות והשימוש בסמים נעשה בין כותלי בתי הספר או בקרבתם.
3 צפייה בגלריה
צילום: אתר בית הספר
צילום: אתר בית הספר
צילום: אתר בית הספר
על פי כתב אישום, הנערים מכרו סמים מסוג חשיש וקנאביס לקטינים ובוגרים ברחבי העיר, בין היתר בתיכונים היובל ודור. על פי גורם במשטרה, תיכונים נוספים בעיר מעורבים בפרשה. רשת הסמים יכלה להימשך עוד זמן רב ללא הפרעה, אלמלא נערה שנתפסה עם סמים באחד מבתי ספר התיכון בעיר. בחקירתה סיפרה הנערה מהיכן קנתה את הסמים והסגירה את שלושת החשודים. מלבד שלושת החשודים שנעצרו, נחקרו גם עשרות נערים בחשד שקנו את הסמים מהם.
כמו כן נמסר על ידי גורם משטרתי כי החקירה עדיין נמשכת במהלכה יזומנו קטינים נוספים למתן עדות או חקירה.
כאמור במהלך החודשים האחרונים זימנה המשטרה עשרות תלמידי תיכון לחקירה.
ז' היא אמא של תלמיד תיכון היובל אשר זומן לחקירה. היא מספרת לידיעות השרון: "הבן שלי זומן לחקירה בטעות אבל הוא ממש לא הופתע כשזימנו אותו. כמעט כל החברים שלו זומנו. הוא שמע על הרשת הזאת לטענתו כמו כל בני שכבת הגיל בהרצליה. הם היו רחבים מספיק שגם מי שלא קנה מהם, הכיר אותם. במפגשים היה להם קוד לבוש, מילות קוד, וכל מיני דרכים מתוחכמות כדי לנהל את העסק המשגשג מתחת לאף של מנהלים ומורים. הם תקשרו בעזרת אפליקציות חסויות".
בדיון שהתקיים השבוע התביעה ביקשה להאריך עד תום ההליכים המשפטיים את מעצר הבית של שלושת הנערים. השופטת טובה פרי נעתרה לבקשה והורתה על המשך מעצר הבית בפיקוח, לשלושת הנערים, זאת עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.
3 צפייה בגלריה
צילום: אתר בית הספר
צילום: אתר בית הספר
צילום: אתר בית הספר
עורכת הדין נאוה זרנגר, תובעת משטרתית לשעבר שעסקה בתיקי סמים בקרב בני נוער וכיום מייצגת עבריינים ובני נוער במגזר הפרטי גם בתחום העבירות הללו מסבירה: "הגישה בטיפול בני נוער וקטינים שונה מבגירים, הגישה היא טיפולית ושיקומית. מאחר ויש הרבה מעורבים שנחקרו בפרשה כנגד הקונים והמשתמשים ככל הנראה לא יפתחו תיק פלילי או שיסגרו אותו באי תביעה מאחר ומדובר בצעירים לפני גיוס. נגד החשודים יש האשמות חמורות מאחר ומדובר במעל 30 עסקאות. בגלל שהתיק הוגש בהליך מעצר, עמדת התביעה תהיה מאסר בפועל אך כאשר מדובר בקטינים ההליך שונה ותלוי בשירות מבחן, תסקירים ותהליכים נוספים. מאחר ומדובר ברשת שלקוחותיה בעיקר קטינים מדובר בתיק חמור".
מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה את עבירת הסחר בסמים והשימוש בקרב בני הנוער. על ההורים להיות מעורבים בפיקוח והשגחה על הדור הצעיר ובאחריותם להעביר את המסרים בדבר הסכנות הכרוכות בשימוש בסמים וכן המשמעויות הפליליות הנלוות לכך. אנו נמשיך את מאבקנו הבלתי מתפשר בשמירה על שלום הציבור כנגד נגע הסמים".