מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
משחק מחשב חדש משגע את תושבי מזרח ירושלים: הלוחם שיציל את אל־אקצה מהציונים. בימים האחרונים השיקה עמותה במימון טורקי משחק חדש שבו בוחרים דמות 'לוחם' רעול פנים ומסתערים על מסגד אל־אקצה. המטרה: "להילחם בייהוד ירושלים". השלב הבא: שכונות העיר השונות. מאחורי המשחק עומדת עמותת 'בורג' אל־לקלאק', שנתמכת על ידי מימון טורקי. ראש העמותה, מוחמד סלאח, הסביר לתקשורת הפלסטינית את הרעיון שמאחוריו. "השקנו את המשחק לפני מספר ימים, והוא כבר צבר הרבה הורדות", אמר. "המשחק מתמקד ביוקרה של מסגד אל־אקצה וחושף את הכיבוש והייהוד הציוני". לטענת סלאח, המשחק מצליח לחשוף רבים למסגד אל־אקצה, שעל גרסת התלת־ממד שלו נעשתה עבודה טכנולוגית רבה. בשלב הבא מתכננים מפתחי המשחק להוסיף את שאר השכונות בירושלים, כך שהשומר יוכל להסתובב בכל רחבי העיר ולהגן עליה. מאור צמח, יו"ר 'לך ירושלים', סיפר למיינט ירושלים כי "במזרח העיר פועלים ארגונים רדיקלים לאומניים פרו-טורקיים שמנסים, במסווה של פעילות חינוך בלתי פורמלית - להעביר תכנים נגד מדינת ישראל. לדעתי המדינה חייבת מצד אחד למנוע פעילות זו ומאידך ליצר אלטרנטיבה איכותית לטובת האזרחים במזרח העיר".
4 צפייה בגלריה
המשחק שמשגע את מזרח העיר. צילום: מתוך המשחק
המשחק שמשגע את מזרח העיר. צילום: מתוך המשחק
המשחק שמשגע את מזרח העיר. צילום: מתוך המשחק
במיינט נתניה דיווחו השבוע כי במהלך פעילות מבצעית ממוקדת נגד עבירות תנועה מסכנות חיים ברחבי העיר נתניה, שוטרים הבחינו בשכונת מגורים בסמוך לשמורת האירוסים ברוכב אופנוע שעוכב במקום. מבדיקה ראשונית התברר כי רוכב האופנוע קטין, בן 10 בלבד, שרוכב ללא רישיון מוטורי ומבלי שיש לאופנוע ביטוח. אביו של הקטין היה בסמוך למקום והורה לבנו כיצד לנהוג באופנוע. האופנוע נלקח על ידי השוטרים ואביו של הקטין זומן לחקירה בתחנת המשטרה אצל בוחני התנועה.
4 צפייה בגלריה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
מזה חמישה חודשים שההורים בגן גולן בשכונת שיפר בפתח תקוה מתריעים על כך שארגז החול שבגן מזוהם. קריאות במוקד העירוני נפתחות ונסגרות חדשות לבקרים ובינתיים מתנהל פינג-פונג בין הגננת לעירייה כשכל צד מטיל את האחריות על משנהו. "הבת שלי חלתה בדיזינטריה והבן שלי כל הזמן חוזר עם וירוסים ותולעים", הסביר אב לתאומים בגן, לדבריו בגן לומדים כ 30 עד 40 ילדים בני 4-5 ומתוכם חלו עוד מספר ילדים, פרט לשני ילדיו. "רק בשבוע שעבר מעבר לבת שלי חלו עוד שתי ילדות עם הקאות ושלשולים ועוד ילד שהקיא דם. ואני יודע על עוד מספר ילדים בגן שחטפו וירוסים וזיהומים שונים ומשונים", אמר האב למיינט פתח תקוה. לדבריו, בגן הותקן דשא סינטטי על רוב שטח החצר ונותר רק ארגז חול בנוי, כנהוג ברוב הגנים בעיר, אך החול שבו מזוהם ומלא צואה ושתן של בעלי חיים ושלל מזיקים. "בתחילת השנה אמרו לנו שיסננו את החול ובהמשך יחליפו אותו, אך עד כה דבר לא קרה. הארגז לא סונן שלא לומר הוחלף מאז תחילת השנה". מלשכת דובר העירייה נמסר כי : "בגן גולן הותקן דשא סינטטי ונותר רק ארגז חול. את החול אנו מסננים ומחליפים על פי התקן ועל הגננת וצוות הגן מוטלת האחריות לכסות את ארגז החול מידי יום ולנקות את החצר. החול סונן והחלפתו תבוצע לפי תוכנית העבודה. בנוסף, במידה ויש חשד לדיזנטריה על הגננת לדווח על כך באופן מיידי למשרד הבריאות, ובכל מקרה לא ניתן לחלות בדיזנטריה מחול מלוכלך".
4 צפייה בגלריה
צילומים: באדיבות ההורים
צילומים: באדיבות ההורים
צילומים: באדיבות ההורים
צבוע נצפה משוטט מזה מספר לילות באזור הקאנטרי קלאב בבאר שבע ומטיל אימה על תושבים המתגוררים בסמוך. "זה ממש מפחיד" דיווחה תושבת שכונת העמותות בנחל עשן. "הוא עוקב אחרי כל מי שמטייל בפארק עם כלב ואף נכנס לתוך השכונה" סיפרה. בעלה הצליח לתעד את הצבוע ממש מאחורי הבית שלהם והפיץ את הסרטון, לפני שלושה ימים דיווחו למוקד העירוני. "הם אמרו שהם ישלחו פקח הלילה". יסמין סקס פרידמן, פעילה למען בעלי חיים וחברת המועצה סיפרה למיינט באר שבע: "ראשית זה לא מפתיע אותי שחיות בר מסתובבות באזור. ברגע שנכנסנו לשטחים פתוחים, היכן שהשכונות החדשות נבנות, אז ישנן חיות בר באזורים הללו. בעבר נתקלתי ביציאה המערבית של העיר (מצומת הקאנטרי קלאב לכיוון אופקים) בשועלים שהסתובבו שם".
במיינט רחובות מספרים על תושבת העיר שחזרה לביתה מאשפוז, וגילתה שאינה גרה שם עוד. האישה פנתה למשטרה וסיפרה כי באמצע חודש דצמבר, חשה שלא בטוב ופונתה לבית חולים 'קפלן', שם אובחן שלקתה באירוע מוחי. מצבה הרפואי חייב אשפוז במחלקה לטיפול נמרץ, ולאחר סדרת בדיקות ומספר ימי אשפוז, היא שוחררה לביתה עם המלצות לבדיקות נוספות, וכמות גדולה של תרופות שעליה ליטול מדי יום. לטענתה, ב־20 השנים האחרונות היא נמצאת בזוגיות, והיא ובן הזוג שוכרים יחד דירה במרכז העיר רחובות. בן הזוג שניהל עימה מערכת יחסים קרובה בשני העשורים האחרונים, לקח צעד אחורה והחליט לנצל את המצב הקשה כדי לנתק את הקשר. לטענתה, האיש לא ביקר אותה בבית החולים, ואף לא טרח להציע את עזרתו בניהול המצב המורכב. האישה, שהחליטה כי אין בכוונתה להמשיך גם היא במערכת היחסים הזו, שבה בן זוגה מיהר לברוח מאחריות כשהמצב קשה, ביקשה לחזור לדירתם המשותפת, אך גילתה שהדלת נעולה, והוא אינו מוכן להכניס אותה חזרה. לדבריה, הוא השאיר אותה ללא המפתחות לדירה ומסרב לפתוח לה את הדלת. בעקבות זאת החליטה האישה לפנות למשטרה. במקביל פנתה לשירותי הרווחה וללשכת הסיוע המשפטי.
במיינט בת ים מספרים על יוזמה שמחממת את הלב, וגם את הראש. במשך כשנתיים פועלת בבת ים קבוצת אמניות מסוג 'חוט ומחט' הקוראות לעצמן 'יוצרות בכיף'. "כל אחת מאתנו טובה בסוג סריגה אחר ובזמננו הפנוי אנו נוהגות לקחת חלק בפרויקטים שונים למען הקהילה", סיפרה חברת הקבוצה טלי עדן למיינט בת ים. הכל התחיל כאשר אחת החברות, לינה דרורי שמה, יצאה בסערה האחרונה מביתה בשעת בוקר מוקדמת. "ראיתי את עובד הניקיון ברחוב ונראה היה שקר לו. למחרת מסרתי לו במתנה כובע שסרגתי, אבל זה לא הספיק לי וסרגתי כובע נוסף שנמסר לעובד אחר. סיפרתי לחברותיי וכך נולד הרעיון לפנק את האנשים האלה שעובדים עבורנו בקיץ ובחורף, בחמסין ובסערה. מיד פנינו למחלקת התברואה בעיר והתעניינו בכמות עובדי הניקיון ומפני האשפה בעיר". המספר שבנות הקבוצה קיבלו הוא 60 וכך מצאה לעצמה הקבוצה פרויקט ייחודי לחורף. "עובדי הניקיון הם 'העובדים השקופים', אנו עוברים לידם ברחוב ומקבלים אותם כמובנים מאליהם, החלטנו לחמם להם את החורף ואת הלב וסרגנו לכל אחד מהם כובע". את הכובעים מסרה הקבוצה במחלקת התברואה בעיר לצורך חלוקה.
4 צפייה בגלריה
 הסורגות. "מקוות שעוד נשים יאמצו את המודל" | צילום: באדיבות עדי לנדסמן
 הסורגות. "מקוות שעוד נשים יאמצו את המודל" | צילום: באדיבות עדי לנדסמן
הסורגות. "מקוות שעוד נשים יאמצו את המודל" | צילום: באדיבות עדי לנדסמן