סוגרים או לא סוגרים? תלוי את מי שואלים. השבוע נודע כי בעוד כחודשיים אמורים לחנוך בטקס ממלכתי, לא פחות, את שדה התעופה בהרצליה על שמו של הטייס מודי אלון ז"ל.
יחד עם עמותת חיל האוויר, בתמיכת חיל האוויר ופעילים נוספים, פנו לפני מספר חודשים מוקירי זכרו של הטייס לרשויות הממונות על השדה והגיעו לפגישה עם שר התחבורה ישראל כץ וקיבלו את אישורו לקרוא את שדה התעופה בהרצליה על שמו של מודי אלון.
ב-31/1/2019 נערכה פגישה נוספת עם נציגי חיל האוויר, רשות שדות התעופה, עמותת בית חיל האוויר ועיריית הרצליה יחד עם נכדו של מודי שם נקבע סופית כי בעוד כחודשיים לערך ייערך טקס ממלכתי לחנוכת השדה על שמו של הטייס.
מה עם תוכניות הבניה?
כיצד חונכים מחדש שדה תעופה שכבר הוחלט על סגירתו? קשה להבין. כזכור, באוגוסט 2018 החליטה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לדחות את סגירת שדה התעופה בעיר לאוקטובר 2021. כדי להתכונן לסגירה, החליטה הוות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) שעל רשות שדות התעופה לקדם בהקדם תוכנית מפורטת לשדה תעופה באתר חדרה מזרח. כשבועיים לאחר מכן נפגש שר האוצר, משה כחלון, עם אנשי סיעת העיר של כולנו מחדרה, והודיע על הקפאת התוכנית. זאת לאחר שרבים מתושבי העיר הביעו התנגדות להחלטה.
יש לציין כי כבר ישנם תוכניות בינוי עתידיות במתחם השדה שאמור להתפנות, כאשר חלק ממתחם הרובע החדש באזור הצפוני אמור לקום ב-200 הדונמים עליהם ממוקם השדה כיום. לתוכניות זו קמו מתנגדים רבים, בהם ראש העירייה משה פדלון, והמטה הארצי לבינוי שפוי. זאת ועוד, לאחרונה קם מטה מאבק נגד פינוי השדה מהעיר. פעילי המאבק מעידים כי אספו יותר מ-2,000 חתימות של תושבי העיר בעצומה שפירסמו תחת הכותרת "מעדיפים מטוסים - ולא מגדלים".
"עושים מאיתנו צחוק", אמרו היום (שלישי) מספר פעילים שבעבר הניעו את המאבק לסגירת שדה התעופה בעיר כשנודע להם על חניכת השדה מחדש, "הסחבת הזו בהעתקת השדה למקום חלופי גרמה לכך שלא נראה לנו כלל שהשדה בכלל יועתק, למרות שישנן תוכניות בניה במקום. עכשיו, עם הידיעהשאמורים לחנוך אותו מחדש, זה באמת מוכיח שאין כוונה כזו. לא מתכוונים להעביר את השדה לשום מקום ולהשאיר אותו כאן עם כל המטרדים. אנחנו נשקול את צעדנו ונבדוק לאן פנינו מועדות".
נהרג בשדה התעופה בהרצליה
סא"ל מרדכי (מוֹדי) אלון ז"ל היה מפקד טייסת הקרב הראשונה של חיל האוויר בתקופת מלחמת העצמאות. גיחתה הראשונה של הטייסת המריאה מבסיסה בתל-נוף לעצירת הטור המצרי בגשר עד-הלום בואך איסדוד (אשדוד של היום). מחשש מפני התקיפות המצריות עברה הטייסת והקימה את שדה התעופה בהרצליה.
בשדה התעופה של הרצליה מצא מודי אלון גם את מותו, בחזרתו מגיחה מבצעית שבה תקף יחד עם עיזר ויצמן את הטור המצרי הנסוג באזור מַגְ'דַל (אשקלון של היום).