תושבי אחד הבניינים ברחוב אריה לייב יפה בשכונת הרצליה הירוקה מצאו לפני שבועיים מכתב תלוי בכניסה לבניין מתאגיד מי הרצליה. בהודעה נכתב כי לבניין נרשמה חריגה של 300% במד המים. שבוע לאחר מכן קיבלו כל אחד מהדיירים מכתב אישי על חריגה. אפשר היה להניח כי מדובר על נזילה מקומית, אלא שעל מקרה זהה או דומה מספרים תושבים רבים מכל רחבי העיר, אשר בשבוע האחרון נתקלו בהודעות על צריכת מים חורגת.
2 צפייה בגלריה
ברז | צילום אילוסטרציה: Pixabay
ברז | צילום אילוסטרציה: Pixabay
ברז | צילום אילוסטרציה: Pixabay
מיקה, תושבת העיר שלפי המכתב חרגה ב-263% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, מספרת: "במכתב נכתב כי אם מדובר בנזילה, עלינו לשלוח מכתב לפיו הנזילה תוקנה. באותו שבוע ראיתי בקבוצת בפייסבוק כי תושבת אחרת, משכונה אחרת, קיבלה מכתב זהה. היו המון תגובות של תושבים מאזורים שונים בהרצליה שכתבו שגם הם קיבלו את המכתב הזה. זה נשמע מאוד מוזר".
מה עשית?
"התקשרתי למוקד של מי הרצליה לברר במה מדובר ונאמר לי שכנראה יש נזילה בבניין. הסברתי למוקדנית שאין נזילה בבניין וגם אין בעיה במד המים. לא ייתכן שיש בעיה במד שלנו ובד בבד המון בניינים בהרצליה קיבלה את אותו מכתב באותו הזמן. התושבים מאוד כועסים ואף שוקלים להגיש תביעה ייצוגית. אני באופן אישי שוקלת לבטל את הוראת הקבע עד שיתברר הנושא הזה. אני לא יודעת כתוצאה ממה הדבר הזה נובע, אבל ברור לי שאני באופן אישי לא חרגתי בשימוש במים והסיפור הזה לא הגיוני".
תמר, תושבת רחוב בן ציון דינור, הרצליה הירוקה, קיבלה גם היא מכתב חריגה בשימוש מים. "זה מטורף. המון תושבים קיבלו את המכתבים האלה, גם בבניינים וגם חשבונות פרטיים", היא מספרת. "בפייסבוק זועמים על זה. הצריכה הפרטית שלנו עלתה ב-243%. משהו פה ממש לא הגיוני. זה מעמיד אותנו בסיטואציה בעייתית".
לא רק בשכונה הירוקה: המכתבים הגיעו גם אל שכונת גן רשל. "גם אנחנו מצאנו מכתב בכניסה של הבניין”, מספרת תושבת השכונה. "מי הרצליה מצאו אצלנו חריגה של 260%. עוד לפניי שהבנו שמדובר בתופעה בכל הרצליה, ועד הבניין, במטרה להגדיל ראש, קרא לדיירים להתחיל לאסוף כסף כדי להזמין בדיקה פרטית על ידי בעל מקצוע. הבדיקה כרוכה בחפירה מתחת לאדמה על מנת לאתר נזילה, אם יש כזאת. עכשיו אנחנו חושבים שזה הליך מיותר אם רבים כל כך קיבלו את המכתב הזה.
וכך גם בשכונת גני הרצליה - תושבת השכונה מספרת: "קיבלתי חשבון מים על סך 2,000 שקלים ואילו בחודש הקודם החשבון היה 300 שקלים. אני מוצאת את עצמי במשא ומתן עם תאגיד המים שאומרים שיקזזו לי את החשבון אם בחשבון הבא הצריכה תהיה נמוכה יותר. בהתחלה חשבתי שזו רק אני, אבל פתאום אני רואה שכל התושבים באזור קיבלו מכתבים או חשבונות מנופחים, אז ברור שמשהו מוזר".
2 צפייה בגלריה
מכתב ממי הרצליה
מכתב ממי הרצליה
מכתב ממי הרצליה
מתאגיד מי הרצליה נמסר: "לא ברור על איזו תקופה מדובר, אכן בשבוע שבועיים אחרונים יצאו מכתבים היכן שהבחנו בחריגה בצריכה ואולם חשבונות המים טרם יצאו. מכתבי חריגה בצריכה יוצאים הן עבור חריגה בצריכה פרטית והן עבור חריגה בצריכה משותפת – אלא שבמקרה זה ובהתאם לחוק, המכתב יוצא לכל הדיירים בבניין. זאת ועוד, מכתבי החריגה יוצאים עבור חריגה הגדולה מ- 50%. אנו לא מבחינים בעלייה בכמות המכתבים ומספרם די קבוע".