בשקט בשקט, בזמן שכולם היו עסוקים בהכנות לבחירות המקומיות, בית הכנסת היכל אליעזר שברחוב דוד אלעזר נפרץ ופריטיו היקרים נגנבו.
יחיאל גאולה, תושב השכונה וחבר בוועד בית הכנסת, מספר: "זה קרה בתחילת השבוע, הופתענו לגלות שבית הכנסת האהוב שלנו נפרץ וגנבו ספרי תורה. הם נכנסו דרך החלון כי ראינו ששברו את הסוגרים. הם פירקו את ארון הקודש שהיה נעול ברב-בריח. רואים שעשו עבודה ברוטלית ואגרסיבית".
1 צפייה בגלריה
בית הכנסת לאחר הפריצה | צילום: מתפללים
בית הכנסת לאחר הפריצה | צילום: מתפללים
בית הכנסת לאחר הפריצה | צילום: מתפללים
ועד בית הכנסת הגיש תלונה במשטרה, אשר לדבריהם פעלה במהירות ופתחה בחקריה, אולם טרם נמצאו ממצאים שיכולים להוביל לפורצים.
"הפורצים גנבו שני ספרי תורה עתיקים מאוד וארגז ספר תורה מפואר ששומר בתוכו את ספרי הקודש בתוך ארון הקודש. מדובר בארגז מפואר מאוד, מתוכשט בקישוטי כסף. הספרים העתיקים כתובים על עור. ברור שמה שעמד לנגד עיניהם של הפורצים זה הכסף הרב, כי מדובר בחפצים יקרים מאוד. הם פגעו בקדושה, זאת מכה מאוד גדולה עלינו המתפללים, נשבר לנו הלב. כולם המומים וכואבים".
י' תושב נוסף מהשכונה מבקר: "כמה שנים נמשיך לחוות פריצות וגניבות בשכונה? משטרה, משמר שכונה, גדרות מצלמות סיורים ועוד. פרצו וחיללו בית כנסת בשכונה, הרסו והשחיתו רכוש, גנבו ספרי תורה וציוד יקר ערך. כמובן שהמשטרה ומשמר השכונה מעורבים, אך הכתובת היתה על הקיר. זאת חציית קו אדום ועליית מדרגה. יש הפקרות בשכונה".
ממשטרת ישראל נמסר: "השבוע התקבלה במשטרה תלונה בגין התפרצות לבית כנסת וגניבה. נפתחה חקירה ומתבצעות כל הפעולות הנדרשות על מנת להגיע למבצעים".