עיריית הרצליה תקצה סייעת נוספת או בת שירות לגנים שבהם יותר מ-35 ילדים, ותיבדק האפשרות לפתיחת גן נוסף. כך סוכם השבוע בין נציגי ההורים משכונת הרצליה הצעירה לנציגי העירייה, בעקבות שביתת האזהרה לשעה אחת שקיימו ביום הלימודים הראשון שישה גנים בשכונה: יובל, עופר, כפיר, איל, יערה וחופית.
1 צפייה בגלריה
גן ציפורן. ההורים פעלו בנחישות | צילום: אסף פרידמן
גן ציפורן. ההורים פעלו בנחישות | צילום: אסף פרידמן
גן ציפורן. ההורים פעלו בנחישות | צילום: אסף פרידמן
לטענת ההורים שאירגנו את שביתת האזהרה, לפני כשלושה שבועות הם גילו, כי ברוב הגנים בשכונה לומדים 35 ילדים — המספר המירבי לכיתה על פי תקנות משרד החינוך, עם גננת ועם סייעת אחת. ההורים פנו במכתב לגורמי החינוך בעיר, בדרישה לפתוח גן נוסף או לצרף סייעת נוספת לכל אחד מהגנים המונים יותר מ-32 ילדים. עוד דרשו ההורים, כי לא תבוטל סייעת שלישית באף אחד מגני הטרום‑טרום חובה.
"35 ילדים זו מדיניות של 'החזק שורד', זו מדיניות שבה לא רואים את הצרכים של הילדים שזקוקים לכתף של הגננת, ולילדים שזקוקים להקשבה ולדחיפה פדגוגית ורגשית", כתבו ההורים במכתבם. "אנו דורשים מכם לתת מענה מיידי לבעיית הצפיפות בגנים... לא נאפשר לעיריית הרצליה להסתתר מאחורי האמרה שזהו התקן של משרד החינוך".
ההורים החליטו לקיים את שביתת האזהרה, לאחר שבפגישות קודמות לא ענו לדרישותיהם, לטענתם. "35 ילדים בגן זה לא חינוך. 35 ילדים בגן זה לקחת סיכון על הילדים", כתבו חברי הוועד להורים. "זה לדעת שהילד והילדה של כל אחד מאתנו לא מקבל את החינוך הטוב ביותר. 35 ילדים בגן זה מפתח מרכזי לאלימות ולפגיעה ביכולת הפדגוגית והרגשית של הילדים".
נציגי ההורים נפגשו עם ראש עיריית הרצליה משה פדלון, עם סגניתו ומחזיקת תיק החינוך איה פרישקולניק, עם מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא ועם מנהל אגף החינוך יעקב נחום.
מנציגות ההורים נמסר: "בפגישה הצגנו את מצוקת הצפיפות בגני השכונה. ביקשנו למצוא פתרון שייתן מענה למצוקה הקיימת עוד השנה, ובמקביל הוסכם שתתקיים בחודשים הקרובים חשיבה מחדש על מצב הגנים בשכונה, ואף הודגש שהשינויים הצפויים יתוקצבו כבר בתקציב 2019. לשמחתנו הרבה, הצלחנו להגיע לשיח רציני עם הנהגת העיר. מנכ"ל העירייה קיבל על עצמו לטפל באופן אישי בגנים שמונים 35 ילדים, ולהקצות סייעת נוספת או בת שירות, או הגדלת היקף העבודה והתעסוקה של הסייעות הפרטניות בגני הטרום חובה-חובה.
"עם מציאת הפתרון בגנים, העירייה תפעל לפתיחת גן נוסף בשכונה עוד השנה. בתול בקבלת אישור לכך ממשרד החינוך, הגן ייפתח, אם יהיו לפחות 25 ילדים שיהיו מוכנים לעבור אליו. הישג נוסף למאבק הוא שכל גני הטרום-טרום חובה בשכונה קיבלו סייעת שנייה, בלי קשר למספר הילדים בגן. נחישות ההורים הוכיחה, שיחד ניתן להציף בעיות על סדר היום הציבורי ולהגיע לפתרון איכותי עם העירייה".
מעיריית הרצליה נמסר: "בנושא מספר הילדים בגנים, סוכמו בין הצדדים ההבנות שעל-פיהן תקים העירייה מטה ייעודי לבדיקה של כלל גני העיר, במטרה לאזן מספרי הילדים בהם, ותיבחן מול משרד החינוך האפשרות לפתיחת גן ילדים נוסף בהרצליה הצעירה. מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא הדגיש, כי המטרה העירונית היא בראש ובראשונה לשמור על הרמה הגבוהה ביותר של חינוך איכותי בגנים, אולם יש לזכור, כי מי שקובע את נושא התקנים ואת מספרי הילדים בסופו של יום זה משרד החינוך, ובנושא זה העירייה נתונה לשיקוליו".