המועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה השבוע לדחות את סגירתו של שדה התעופה בהרצליה בשלוש שנים נוספות, עד אוקטובר 2021. ההחלטה נועדה לאפשר את איתורו ובנייתו של שדה תעופה חלופי, שבשבוע שעבר הוחלט כי יוקם באזור חדרה מזרח.
בישיבת המועצה נכחו גם כ-15 פעילים של מטה המאבק לבינוי שפוי בהרצליה, שהביעו את עמדתם הנחרצת בעד השארת שדה התעופה במקומו, כדי למנוע את הוצאתן לפועל של בניית מגדלי מגורים במקום השטח שיתפנה. עוד השתתפו בדיון נציגים של משתמשי שדה התעופה, נציגי מינהל התעופה האזרחית ונציגי העירייה. "אנחנו מברכים על ההחלטה וקוראים להשאיר את השדה במקום שנים נוספות, ובכך לשמר את השטחים הפתוחים הירוקים היחידים שנשארו בהרצליה", אמרו נציגי מטה המאבק לבינוי שפוי. "נפעל להשארת קבע של שדה התעופה בהרצליה".
לדברי אחד מחברי מטה המאבק והמועמד לראשות העירייה, אייל פביאן, "אני שמח שהמאבק שלי ושל שותפיי נגד תוכניות הבינוי המגלומניות נחל הצלחה".
ראש העירייה, משה פדלון, מסר: "לפני מספר שנים הגביל בג"ץ את פעילות השדה, לבקשת הערים והרשויות המקומיות סביב השדה, בהן גם הרצליה. לפני שמתחילים לתכנן על השטחים של השדה שיתפנו, צריך לפתח תוכנית אחראית, ירוקה ומידתית שתהיה מבוססת על תשתיות — ניקוז, תחבורה, מים, חשמל ושטחים ירוקים".
ממינהל התכנון נמסר: "הארכת תוקף הפעילות של שדה התעופה הרצליה נדרשת מאחר שכיום אין שדה תעופה חלופי. הארכת התוקף הותנתה בכך שפעילות שדה התעופה תתבטל ברגע שיאושרו תוכניות למגורים על שטח השדה".
מעמותת משתמשי שדה התעופה נמסר: "אנו מברכים על ההחלטה הצודקת, הנכונה וההגיונית של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, שראתה לנגד עיניה לא רק את הבינוי הרווי, אלא גם את צורכי התעופה הכללית ואת הכשרת הטייסים של מדינת ישראל. חשוב לדייק, שדה התעופה לא ייסגר בעוד שלוש שנים. בעוד שלוש שנים ידונו שוב בעתידו, בדיוק אותה החלטה משנת 2015, אלא שעכשיו נותנים שוב ארכה של שלוש שנים כי אין חלופה לפעילות החשובה הזו".