3 צפייה בגלריה
(צילום: שירותי מיינט)
(צילום: שירותי מיינט)
(צילום: שירותי מיינט)
"אם אתן בחורות צעירות ואטרקטיביות המחפשות גברים אמידים לקשר המבוסס על תמיכה, כבוד הדדי ופינוק תוך שמירה מלאה על פרטיות ודיסקרטיות – שוגר דדי זה האתר בשבילכם", כך נכתב בכניסה לאתר "שוגר דדי", הכולל מעל 30 אלף משתמשים, ביניהם כמעט אלף נשים וגברים מהרצליה. האתר, כך מעידים היזמים, מיועד לסייע לנשים "אטרקטיביות" למצוא "שוגר דדי" – גבר אמיד שיממן אותן בתמורה לפגישות אישיות ודיסקרטיות.
כך למשל, האתר מגדיר את המונח "שוגר דדי", המתייחס לגברים אמידים, כגברים שאין להם זמן למשחקים. "לשוגר דדי'ז שלנו אין זמן למשחקים", נכתב באתר. "הם גברים אמידים ומצליחים שיודעים בדיוק מה הם מחפשים. כסף לא משחק אצלם תפקיד והם ידועים בנדבנותם בתמיכה בשוגר בייבי שלהם".
את המונח "שוגר בייבי", המתייחס לנשים "אטרקטיביות" המחפשות מימון כלכלי על ידי גבר, מגדיר האתר כבנות מפונקות, יפות ואטרקטיביות, אבל גם נשות שיחה מעניינות. על פי חוקי האתר, כל "שוגר דדי" יכול לרכוש עד ארבע "שוגר בייביז" למימון ופגישות.
3 צפייה בגלריה
צילום מסך מתוך אתר "שוגר דדי"
צילום מסך מתוך אתר "שוגר דדי"
צילום מסך מתוך אתר "שוגר דדי"
המספרים מדברים בעד עצמם
מה שנתפס עבור רבים כתופעה בשולי החברה, מתגלה כנפוצה הרבה יותר. כך למשל בהרצליה שמונה כ-100 אלף תושבים, יש כאמור כמעט אלף מנויים, רובם גברים. יש לסייג ולומר כי ייתכן שחלק מהיוזרים פיקטיביים ונועדו למשוך אוכלוסיה לאתר.
262 נשים מהרצליה מנויות לאתר
41 מתוכן בפנים גלויות
105 מהן בגילאי 18-25
663 גברים מהרצליה מנויים לאתר
69 מתוכן בפנים גלויות
טווח הגילאים: 25-71
בפרופיל הפיקטיבי שפתחנו עבור התחקיר באתר, התקבלו מאות הודעות מגברים ברחבי הארץ, בתוכם עשרות גברים מהרצליה. במידע האישי מפרטים המשתמשים באתר בין היתר מה מטרת הקשר ("זורם" / חברות, מתנות ובילויים / מוגבל ל"סידור" בלבד / קשר למטרת נישואין), אופציה ליחסי BDSM, עיסוק וזמינות).
הגברים באתר מוסיפים איזה סוג "ספונסר" הם, כלומר מה הם מתכוונים להעניק ל"שוגר בייבי" שלהם. האופציות כאן נעות מצרכים בסיסיים של תשלום שכר דירה, דרך מתנות ועד לסכומים של 7,000 ו-10,000 שקל בחודש. גם הנשים באתר מפרטות מצדן איזה "סידור" הן מחפשות.
"מחפשת אורח חיים בזבזני"
כך למשל מצאנו את דניאל (שם בדוי) בן 36 מהרצליה, הוא איש עסקים בעל הכנסה של עד 30 אלף שקל בחודש. הוא מציע קשר של צרכים בסיסיים ומתנות, ואוהב טיסות, טיולים בחו"ל, ספורט, סקס וארוטיקה. כמוטו הוא כותב: "כסף זה שם המשחק".
אבי (שם בדוי) בן 51 מהרצליה, הוא איש עסקים בעל הכנסה של עד 30 אלף שקל בחודש, ומציע ל"שוגר בייבי" שלו "אורח חיים בזבזני" על חשבונו. על עצמו הוא מעיד כי הוא "בחור כייפי שאוהב לפנק ולהתפנק", ואוהב טיסות, טיולים לחו"ל, מכוניות יוקרה, מסעדות יוקרה, שיט והפלגות, סקס וארוטיקה.
מהצד השני מצאנו את דנה (שם בדוי) בת 21 מהרצליה, שמחפשת "סידור" של אורח חיים בזבזני, וקשר של "סידור" בלבד. המוטו שלה הוא: "פחות דיבורים, יותר מעשים", והיא אוהבת מועדונים, מסיבות, מכוניות יוקרה, מסעדות יוקרה, שיט והפלגות.
3 צפייה בגלריה
עידית הראל שמש (צילום: סיון צדוק)
עידית הראל שמש (צילום: סיון צדוק)
עידית הראל שמש (צילום: סיון צדוק)
עידית הראל שמש, ממובילות המאבק בזנות מרצה בנושא ומלווה נשים במעגל הזנות מזה 13 שנים, מתארת את תופעת ה"שוגר דדי" כתופעה שיש להכחיד. "אתר שוגר דדי הוא אתר זנות לכל דבר", מסבירה שמש. "כבר מבחירת השם - בארצות הברית, הסרסור נקרא דדי. יש כאן קו ישר וחד לכיוון של גילוי עריות ופדופיליה. הכינוי הוא מחריד בעיניי. המפגשים הם לטובת מין בתשלום וכיבוס השם לא משנה את העובדה הזו".
"חשוב להבין גם שהאתרים הללו אסורים על פי חוק", אומרת שמש ומוסיפה: "השימוש במילים המכובסות מאפשר לאתרים הללו לפעול והמדינה מתקשה לאכוף את זה. אני בטוחה שמאחורי כל אחת מסתתרת מסכת חיים לא פשוטה, או טראומה אחרת שמובילה אותן לסיטואציה שהן צריכות למכור את הגוף שלהן תמורת כסף. בחירה זו מילה יפה, אבל צריך לראות אם יש ממה לבחור".
בסקר שנערך לפני שנתיים מטעם משרד הרווחה, בישראל חיות 12 אלף נשים, צעירים, צעירות, קטינים וקטינות שמצויים במעגל הזנות. ועד שלא יעבור החוק לאיסור צריכת זנות שנמצא בידיה של השרה איילת שקד, לא יהיה שינוי. כי כמו שרואים באתר, צרכני הזנות הם כולנו. הם החברים שלנו והשכנים שלנו והשותפים בעבודה. וברגע שהם יבינו שזו עבירה לכל דבר, הביקוש ירד והתעשייה הזו תהפוך ללא רווחית".