2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בירושלים, אדווה חולי
הרכבת הקלה בירושלים, אדווה חולי
הרכבת הקלה בירושלים, אדווה חולי
חברת נת"ע, האחראית על הקמת רשת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב, פרסמה בסוף השבוע מכרז להקמת הקו הירוק והקו הסגול. הקו הירוק יחבר בין ראשון לציון וחולון להרצליה דרך מרכז תל אביב ויעבור בחלקו מתחת לפני הקרקע בתל אביב. הקו הסגול יחבר בין קריית אונו ויהוד למרכז תל אביב - וכולו יהיה עילי.
במקביל החל תכנון קו המטרו הראשון בארץ שאורכו יהיה כ-73 קילומטרים, ינוע בציר צפון-דרום, וישרת את רעננה, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא, הוד השרון, תל אביב, בת ים, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם תע"ש השרון, צומת גלילות, חולון וצריפין.
אורכו של הקו הירוק של הרכבת הקלה, שישרת בהרצליה בעיקר את עובדי אזור התעשייה, הוא כ-39 קילומטר, מתוכם 4.6 קילומטרים בשתי מנהרות מקבילות ו-34 קילומטר עיליים. הוא צפוי להתפרס על ארבע ערים ויכלול 62 תחנות, מתוכן ארבע תת-קרקעיות.
חשוב להדגיש כי הקו הירוק מורכב משלושה מבנים: בדרומו הוא מתחיל בשתי שלוחות, מתאחד בתחנת סוקולוב בחולון, ממשיך צפונה דרך צומת חולון לקטע מרכזי עד צפון תל אביב, שם הוא מתפצל שוב לשתי שלוחות צפוניות.
2 צפייה בגלריה
המסלול הירוק - מתוך אתר נת"ע
המסלול הירוק - מתוך אתר נת"ע
המסלול הירוק - מתוך אתר נת"ע
המסלול של חולון-הרצליה, המכונה גם הקו ה"ירוק בהיר", מתחיל בכביש 412, עובר לאורך שדרות ירושלים בחולון, דרך צומת חולון, רחוב אבן גבירול ועד אזור התעסוקה בהרצליה פיתוח.
המכרז שפורסם בשלב זה כולל את רכש הקרונות ומערכת התחבורה של הקווים, כאשר בחודשים הבאים יפורסמו מכרזים נוספים הקשורים לביצוע עבודות ההנדסה האזרחית והטיפול בתשתיות.