1 צפייה בגלריה
צדיקוב | צילום: יוגב עמרני
צדיקוב | צילום: יוגב עמרני
צדיקוב | צילום: יוגב עמרני
"עיריית הרצליה החליטה להוביל קו קיצוני ופוגעני כלפי ערכי היהדות, השבת וכלל בית ישראל מכבדי מסורת". כך פותח חבר המועצה אלעד צדיקוב את המתקפה נגד החלטת המועצה לפעול לקראת תיקון חוק העזר העירוני, שישאיר את הקניונים והמרכזים המסחריים פתוחים בשבת".
ההצהרה שהוציא אמש (ד') צדיקוב מתייחסת לישיבת המועצה מיום שלישי, במסגרתה הוחלט להילחם ב"חוק המרכולים" שעבר בקריאה ראשונה בכנסת. צדיקוב שמתנגד למהלך הוציא מכתב פומבי בו מגנה את ההחלטה ואף טוען כי השיח לא ייצג את מגוון הדעות הקיימות בעיר.
"ניתנה הנחייה ליועצת המשפטית לפעול 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, על מנת לנסח מהר ככל הניתן חוק עזר עירוני להפעלת עסקים בשבת", כתב צדיקוב. "כמו כן יצאה קריאה לעוד ראשי ערים בישראל להצטרף ולהגיש בג"צ נגד החלטת שר הפנים, ובכך לדרוס באופן המוקצן ביותר כיום בשיח הציבורי את ערכי היהדות והשבת".
"כפי שמתבקש ומחויב בשם כלל תושבי העיר, נשאנו דברי מחאה כואבים שיצאו מהלב ובע"ה עוד יזכו להתיישב על לבבות השומעים. לצערנו הרב היה זה קול מחאה יחיד במועצת העיר, שלא שיקף נאמנה את מאזני דעת הקהל האמיתיים בהרצליה. החלטה זו פוגעת גם באלפי יהודים שיחויבו לעבוד בשבת או שיפוטרו. זו פגיעה בשקט הציבורי".