1 צפייה בגלריה
קניון ארנה | צילום: אסנת גורארי טייב
קניון ארנה | צילום: אסנת גורארי טייב
קניון ארנה | צילום: אסנת גורארי טייב
המאבק העירוני נגד סגירת בתי עסק בשבת, בעקבות חוק המרכולים שעבר בקריאה ראשונה בכנסת, עולה הילוך. קבוצת "הרצליה חופשית" יזמה בשבוע האחרון עצומה הקוראת לתושבים לחתום במטרה להשפיע על ראש העיר לשמר את הסטטוס קוו בהרצליה. תוך זמן קצר התגייסו תושבים רבים למטרה וקרוב ל-3,500 כבר חתמו על העצומה.
כזכור, חוק המרכולים עבר בקריאה ראשונה בכנסת לפני כשבועיים וחולל סערה בערים רבות, בהן הרצליה. מאחר שהחוק יעניק סמכויות לשר הפנים לפסול את חוקי העזר העירוניים ולסגור מרכולים הפועלים בשבת, רבים מתושבי העיר הביעו חשש ודאגה לגורל הקניונים הרבים הפתוחים מזה שנים רבות בשבתות ביניהם קניון שבעת הכוכבים, קניון ארנה והאאוטלט.
מאחר וחוק המרכולים לא יחול באופן רטרואקטיבי על ערים אשר הסדירו את חוק העזר העירוני טרם יעבור החוק בקריאה שנייה ושלישית, יעלה הנושא לדיון כבר בישיבת המועצה ביום שלישי הקרוב. חבר מועצת העיר יריב פישר, יעלה הצעה לסדר שמטרתה תיקון חוק העזר העירוני "פתיחת בתי עסק וסגירתם", כך שעיריית הרצליה תמשיך לאפשר למוסדות התרבות, ההסעדה ואזורי המסחר לפעול בימי המנוחה.
לקראת ישיבת המועצה, מנסה קבוצת "הרצליה חופשית" לזמן תושבים להגיע לישיבה הגורלית ולהשפיע על עתידה של הרצליה. במקביל החלו גם תושבים רבים בשבוע האחרון לפנות לחברי המועצה באופן פרטי בבקשה שיצביעו בעד ההצעה לסדר של פישר, ובכך יאפשרו את תיקון החוק בהרצליה ויסייעו להבטחת המשך פעילותם של בתי העסק בשבת.
"אנחנו בעד לתת את הכח לראש העיר ולמועצה לקבוע אילו מתחמים ועסקים יקבלו אישור להיפתח, תוך התחשבות בציבור הדתי והימנעות מאישור פתיחת עסקים בתוככי השכונות", מוסר עמית מרלה מטעם הרצליה חופשית. "העצומה נועדה לחזק את ידיו של ראש העיר בתמיכתו בהצעה לתיקון חוק העזר העירוני".
גם ראש העיר, משה פדלון, הביע את התנגדותו לחוק. בסוף נובמבר שלח פדלון יחד עם ראשי רשויות נוספים מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו ציינו כי "הצעת החוק הנ"ל מהווה פגיעה חמורה בסמכויות נבחרי השלטון המקומי ושינוי דרסטי של הסטטוס קוו הקיים לגבי פעילות עסקים בשבת ברשויות המקומיות ברחבי הארץ".