1 צפייה בגלריה
רחוב צה"ל | צילום: גוגל מפות
רחוב צה"ל | צילום: גוגל מפות
רחוב צה"ל | צילום: גוגל מפות
בעוד כשבועיים תקיים עיריית הרצליה כנס תושבים בשכונת נווה עמל, בו יוכלו דרי השכונה להציע הצעות לתכנון רחוב צה"ל. ברחוב מתוכננות עבודות שדרוג ופיתוח נרחבות, כולל יצירת מקומות חנייה, סלילת שביל אופניים, הסדרת הכביש והמדרכות והסדרת קירות וגדרות. כמו כן, יוצגו לתושבים האפשרויות השונות ולוחות הזמנים לביצוע העבודות.
רחוב צה"ל הוא רחוב ארוך הממוקם בין רחובות כצנלסון ויצחק שדה. המקום, בו לא בוצע שדרוג מזה שנים רבות, מצריך עבודות תשתית מעמיקות. כחלק מעבודות אלה, פרסמה העירייה בסוף חודש אוגוסט את כוונתה לכרות או להעתיק חלק מהעצים ברחוב לטובת העבודות ועוררה התנגדות בקרב תושבי השכונה ופעילי איכות סביבה מכל הארץ. בין העצים על הכוונת היו עצי פנסית דו נוצתית, צאלון, פיקוס וסגלון.
תושבת העיר תמר בן טל, פנתה אז לעירייה במכתב בו תהתה האם באמת יש צורך בכריתת כל כך הרבה עצים. "חייבים לשנות גישה ולהכניס עוד עצים למרחב הציבורי...לאחר ביקורים באירופה וארה"ב ראיתי שזה אפשרי לטפח עצים יפים ומרשימים וגם לקיים תשתיות ראויות".
פעיל איכות הסביבה עברי הראל, שלקח חלק במחאה, הוסיף כי "הרשויות המקומיות רואות בעצים קורבנות נוחים וזמינים. ההתנכלות לעצים קשורה בדרך כלל לתוכניות של בניית קניונים, נדל"ן, אוטוסרדות וכדומה. זה גם המקרה בהרצליה".
כעת, כאמור, מתכננת העירייה להציג בפני התושבים את התוכניות, על מנת לאפשר להם להשפיע על התהליך. "שיתוף ציבור הוא חלק מהותי בדרך העבודה של עיריית הרצליה ואנחנו פועלים מתוך גישה זו תוך קיום דיאלוג ענייני, קשוב ופתוח, על מנת שיינתן מענה טוב והולם לצרכי התושבים", אמר ראש העיר משה פדלון.
מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, הוסיף: "עיריית הרצליה פורשת בפני התושבים מספר הצעות לתכנון השינוי ברחוב, כאשר בדיון שיתקיים בהמשך הם יעלו הצעות והערות, כך שבסופו של דבר נוכל להגיע לתוכנית המתאימה ביותר עבורם".
מפגש התושבים יתקיים ביום ראשון (24.12) בשעה 19:15, במתנ"ס נווה עמל, רחוב פוסטר 2.