2 צפייה בגלריה
בית העלמין בגליל ים | צילום: אסף פרידמן
בית העלמין בגליל ים | צילום: אסף פרידמן
בית העלמין בגליל ים | צילום: אסף פרידמן
מעל ל-2,000 מקומות קבורה חדשים צפויים להתווסף בקרוב לבית העלמין העירוני, לאחר שוועדת המשנה לתכנון ובנייה הרצליה אישרה אתמול (ד') את התוכנית להרחבתו בתקציב של 10 מיליון שקל. מקומות הקבורה בחלקה האזרחית אזלו כבר לפני מספר חודשים, אך האישור לבניית החלקות החדשות טרם התקבל.
חברי מועצת העיר, יוסי קוממי ויוסף לונדון, פעלו במשך זמן רב במטרה להקצות תקציב להרחבת בית העלמין ולאשר את תוכניות ההרחבה. כאמור, מדובר על תקציב של 10 מיליון שקל שמחציתו מיועד לחלקה האזרחית ויתרת התקציב מיועדת להרחבת מתחם הקבורה המסורתית. על פי התכנון, לחלקה האזרחית יתווספו 752 קברים. לחלקות המסורתיות יתווספו 1,688 קברים.
2 צפייה בגלריה
קוממי ולונדון | צילום: אסף פרידמן, פרטי
קוממי ולונדון | צילום: אסף פרידמן, פרטי
קוממי ולונדון | צילום: אסף פרידמן, פרטי
כזכור, בחודש יולי נחשף לראשונה ב"ידיעות השרון" כי מקומות הקבורה בחלקה האזרחית אוזלים וכי נותרו מקומות קבורה בודדים, אך בניית החלקות החדשות טרם קיבלה את אישור אגף מהנדס העיר. יו"ר תאגיד הקבורה העירוני, חבר המועצה יוסי קוממי, טען כי התריע רבות בנושא, אך קולו לא נשמע. כמו כן ציין כי מצב זה נוצר מאחר שהתוכנית להרחבת בית העלמין, ובכלל זה הרחבת החלקה האזרחית, יושבת במגירות קרוב לשלוש שנים.
"התוכנית הקצתה יותר חלקות קבורה זוגיות, שעלות הקמתן זולה יותר, וכן הציעה הקמת מאות קברים בחלקה האזרחית", אמר אז. "הזהרתי שיש לקדם אותה, כדי שלא ניתקע. הזמן חלף והתוכנית לא קודמה. הבהרתי לראש העירייה ולמנכ"ל שאינני מוכן לקבל אחריות על הנושא הזה, אותו קידמתי כבר לפני שנים".
בחודש אוגוסט האחרון אישרה סוף סוף מועצת העיר הרצליה תקציב בסך עשרה מיליוני שקלים להרחבת בית העלמין העירוני בהרצליה. שישה מיליון שקל מהם מתקציב העירייה והשאר מתאגיד הקבורה העירוני.
בית העלמין העירוני בגליל ים החל לפעול השנת 2011, כאשר התאגיד עצמו מנהל את כל מה שקשור בקבורה, ללא התערבות חיצונית, ללא חברה קדישא וללא עלות לתושבי העיר. כך משפחתו של נפטר שהתגורר בעיר הרצליה, לא משלמת בעבור הקבורה. מקורות המימון של בית העלמין הם דמי הקבורה של הביטוח הלאומי, המשולמים לתאגיד עבור כל נפטר על פי חוק הביטוח הלאומי, עיריית הרצליה, שנושאת אף היא בחלק מן העלויות ומתקצבת את התאגיד בכ-300 אלף שקל בשנה, וכן מהכנסות בגין מכירת מקומות קבורה.