1 צפייה בגלריה
ישיבת מועצת העיר, אמש | צילום: עיריית הרצליה
ישיבת מועצת העיר, אמש | צילום: עיריית הרצליה
ישיבת מועצת העיר, אמש | צילום: עיריית הרצליה
אמש (ג) התקיימה ישיבת מועצת עיר מן המניין, במהלכה אישרו חברי המועצה את התקציב העירוני, הרגיל והבלתי רגיל לשנת 2019. התקציב הרגיל שאושר עומד על סך 920 מיליון שקל (לעומת 899 מיליון בשנת 2017) ותקציב הפיתוח - התקציב הבלתי רגיל (תב"ר) יעמוד על 537 מיליון שקל (לעומת 435 מיליון שקל בשנת 2017).
עיקר ההשקעה והוצאות התקציב הרגיל לשנה הקרובה יהיו בתחום החינוך בעיר, בסך כ- 287 מיליון שקל (לעומת 278 מיליון ב-2016), המהווים בסך הכל כ- 34.4% מהתקציב העירוני. תקציב זה כולל תגבורים, יוזמות ותוכניות העשרה בחינוך. כ- 12.2% מהתקציב הרגיל מופנה לשיפור פני העיר ואיכות הסביבה (לעומת 12.1% בשנת 2016) וכ- 8.1% לתחום התרבות, נוער וספורט (לעומת 8.3 אשתקד). לרווחה יופנה 11.7% מהתקציב (אל מול 11.9% בשנה החולפת).
בזמן דיוני התקציב עלה נושא עליית מחירי חוגי הילדים בבני הרצליה. מדובר על עלייה של כ-120 שקל בשנה לכל שחקן, כאשר העירייה הודיעה כי יוחזרו ברווחה למשפחות נזקקות. בנושא זה הוסיף חבר מועצת העיר יוסי לונדון ואמר כי תקציב עמותת בני הרצליה קוצץ ב- 180 אלף שקל, דבר אשר פוגע בסבסוד העמותה. כמו כן הוסיף ואמר כי צפוי עודף תקציבי לעירייה של כ-17 מיליון שקל ולכן תמוה שבמקום להגדיל את התקציב של בני הרצליה, מקצצים בו.
פרשת "טיב טעם"
נושא נוסף שעלה במהלך הישיבה הוא ההצעה לסדר של חבר מועצת העיר, יריב פישר, בנוגע להקדמת שעות הסגירה של סניף "טיב טעם" בערב שישי. בהצעה לסדר כתב פישר כי הסניף הוא סמל לתרבות החילונית. "אנחנו רואים בקיצוץ שעות פעילות הסניף פגיעה קשה ונוספת בציבור החילוני בעיר ובסטאטוס קוו בעיר הרצליה, ולכן ההצעה לסדר הינה שסניף 'טיב טעם' בהרצליה יעבוד בדיוק באותן שעות הפעילות כמו בערים השכנות, וזאת תוך מציאת פתרון הולם לבעיית התנועה במקום".
סוגיית "טיב טעם" מהווה סלע מחלוקת בקרב תושבי הרצליה בשבועות האחרונים וגם אמש הצליחה לייצר סערה באולם הישיבה. ראש העיר, משה פדלון הביא לאולם את תושבי האזור עמם נפגש ואשר ביקשו ממנו להקדים את שעת הסגירה וחזר וטען כי מדובר בהתחשבות בתושבים ולא בהדתה.
גם הצעתו השנייה לסדר של פישר עוררה הדים ועסקה בכולל השוכן בשכונת הרצליה ב' ואשר פועל לטענת פישר ללא אישורים מוסדרים לגוף ציבורי. בגוף ההצעה כתב פישר: "הכולל אינו קשור לסביבה הטבעית והחילונית של השכונה ופוגע במרקם החיים החילוני. מועצת העיר הרצליה מחליטה בזאת לפעול על פי חוק ולהעביר את הפעילות במקום למבנה ציבורי מאושר וחוקי". ראש העיר טען כי מיקומו של הכולל אינו מהווה עבירה על החוק ואין בו שימוש חורג.