ערים רבות ברחבי הארץ מציינות השבוע את יום הזיכרון ליצחק רבין. בהרצליה בחרו תושבי שכונת נווה עמל לציין זאת הערב (ד') בהקרנת הסרט "צולם על ידי יצחק", המורכב מצילומי 8 מ"מ שצולמו על ידי ראש הממשלה עצמו בשנות ה-60 וחושפים ישראל של פעם, כמו גם פן חדש של האיש שצילם אותם. אולם המיקום הנבחר להקרנת הסרט מעלה תהיות מאחר שבשכונת נווה עמל, בה יתקיים האירוע, גדל יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה, ושם גם מתגוררת משפחתו עד היום.
הבחירה של תושבי שכונת נווה עמל, אינה מקרית. לא מדובר במחווה הראשונה שלהם לזכר ראש הממשלה המנוח ולא מדובר בניסיון הראשון להתנער מהסטיגמה שדבקה במידה מסוית בשכונה. גם הפארק בלב השכונה שקיבל את השם פארק "יצחק רבין", בעקבות בקשות התושבים, הוא עדות חיה לניסיונות התושבים להראות שהשכונה היא לא זו שיצרה את "המפלצת". יש ציין כי מספר רב של תושבים אף התנגדו למהלך וטענו כי מדובר בהתרסה כלפי משפחת עמיר המתגוררת סמוך לפארק.
"אנחנו הזמנו את בימאית הסרט, לימור פנחסוב, להגיע ולהקרין את הסרט והיא נענתה לבקשתנו. בכל שנה אנחנו מקפידים לקיים אירוע לזכרו של רבין. מדובר ביוזמה של קהילת נווה עמל בשיתוף המתנ"ס ולא משהו עירוני", מסבירה חברה בועד "עמליה", קהילה פעילה בנווה עמל. "אנחנו חושבים שזה מאוד חשוב. הילדים חווים את הטקסים בבתי הספר ולמבוגרים אין טקסים, לכן ועדת התרבות ב'עמליה' אחראית על אירועים אלו במסגרתם יוכלו גם המבוגרים לקחת חלק".
״ועד 'עמליה' יזם את האירוע לציון יום הזיכרון הממלכתי לרבין", מוסיפה עירית אהרוני, חברה ב"עמליה". "נקרין את הסרט ולאחריו יתקיים דיון עם במאית הסרט לימור פנחסוב ועם הצלם, אף הוא תושב השכונה, עודד קירמה. אנחנו מקיימים אירוע לציון יום הזכרון הממלכתי לרבין בחמש השנים האחרונות. נראה לנו חשוב שאירוע כזה יתקיים כל שנה ובפרט בנווה עמל".
כשהוקרן הסרט לראשונה בירושלים נסעה גאולה עמיר, אמו של יגאל, להקרנת הבכורה, אך לא נכנסה פנימה. "אני לא רוצה לראות, אבל השכנים בשכונה רוצים", אמרה בראיון עבר. הערב, בין אם השכנים ראו כבר את הסרט ובין אם לאו, ללא ספק יתהו משתתפי האירוע, האם אולי הפעם המשפחה תגיע להקרנה שתתקיים בשכונה שלהם.