גם הרצל לא היה מאמין שיזכה לחגיגות שכאלה: במלאות 120 שנים לקונגרס הציוני הראשון, יתקיים ביום חמישי הבא בבית חיל האוויר בהרצליה, ערב שכולו מוקדש לחוזה מדינת ישראל - בנימין זאב הרצל. במסגרת האירוע יעלו מופע מוזיקלי וההצגה "הרצל", בהפקת תיאטרון "גושן". בנוסף, הוזמנו לאירוע גברים ונשים בגילים שונים, אשר נושאים את השם הרצל / הרצליה, לצילום תמונה שתשחזר את תמונת המרפסת הידועה, אשר הפכה לסימן ולסמל לחזונו של האיש שהאמין בהגשמת החלום של כל יהודי במשך אלפיים שנות גלות - הקמת מדינה יהודית. האירוע ייערך במעמד סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, וראש עיריית הרצליה, משה פדלון.
הקונגרס הציוני הראשון התקיים בעיר בזל שבשוויץ ולאחריו, לא מעט אנשים נקראו להיקרא על שמו של חוזה המדינה, כמו גם העיר בה יתקיים האירוע המיוחד. לצורך הפקת התמונה על המרפסת, כמחווה לתמונה ההיסטורית ההיא, גויסו כבר מספר הרצלים למשימה, ביניהם הרצל משה (55), תושב העיר.
"אני קרוי על שמו של חוזה המדינה המפורסם", הוא אומר. "אני יליד הרצליה וגר בהרצליה. הוריי הגיעו להרצליה כשאמי הייתה בחודש התשיעי להיריונה. מאז אני גר בהרצליה. העובדה שאני הרצל מהרצליה מלווה אותי כל חיי. מבחינה חיצונית אני לא מזכיר את הרצל, אבל אני מאמין שאם אגדל זקן אהיה די דומה לו. אני לא בקיא בהיסטוריה, אבל אני אוהב את הדמות של הרצל ומזדהה איתה. הוא עשה המון למען עם ישראל. אני אשמח לקחת חלק בצילום על המרפסת. זה כיף, זה מיוחד, ולא ציפיתי שאקח אי פעם חלק בפרויקט שכזה".
גם הרצל ביטון, תושב בת ים בן 58, קרוי על שמו של חוזה המדינה. אם שמו של ביטון מצלצל לכם מוכר, אולי זה כי הוא היה נהג האוטובוס בפיגוע שהתרחש בתל אביב בינואר 2015, ונאבק במחבל למרות שנדקר בכל גופו. בשנה שעברה נבחר ביטון להדליק משואה בהר הרצל.
"יש לי 11 אחים והוריי עלו ממרוקו", הוא מספר השבוע. "כאשר אחי הגדול הבכור התגייס לצבא, הוא הגיע היישר לברית שלי ואמר לאבא שלי שהוא רוצה שיקראו לי 'הרצל' על שם חוזה המדינה, שהיה איש גדול וציוני ודאג שתקום מדינת ישראל. אבא שלי רצה בכלל לקרוא לי 'שמעון' על שם רבי שמעון בר יוחאי, אבל הוא נעתר לבקשת אחי ובתעודת הזהות אני רשום עם שני השמות - הרצל שמעון, אבל כולם קוראים לי 'הרצל'. הכבוד הכי גדול היה בטקס הדלקת המשואות. הייתי בהר הרצל, שקרוי על שמו של חוזה המדינה, והדלקתי את המשואה בהתרגשות גדולה. מאוד התרגשתי מהמעמד לעמוד מול גדולי האומה והיה לי כבוד גדול. ניצלתי מפיגוע קשה. המחבל שעלה לאוטובוס בו נהגתי, ממש קרע לי את האיברים הפנימיים כשדקר אותי, והמלאכים שמרו עליי וברוך השם אני עוד פה. כבוד גדול עבורי להגיע למעמד הזה, לשחזר את תמונת חוזה מדינת ישראל על המרפסת. זה מאוד מרגש".
ירון עולמי, חבר מועצת העיר, יו"ר המועצה הציונית בהרצליה ומי שינחה את האירוע המיוחד, מסר: "אני שמח שהמועצה ממשיכה להביא לתושבי העיר פעילויות איכותיות, כולל סדרות של הרצאות, טיולים והצגות, וגאה שלכל פעילויות המועצה הכניסה חופשית".
יעקב חגואל, סגן וממלא מקום יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, מסר: "האירוע ייערך בדיוק ביום שמציין 120 שנים לקונגרס הציוני הראשון בבזל. לבנימין זאב הרצל היה חלום ואנו מגשימים אותו יום, יום שעה, שעה".