המרכז לטיפולים אסתטיים פרא-רפואיים של ענת גונן שפעל בהרצליה במשך כעשור, הודיע בשבוע שעבר על סגירתו. במסרון שנשלח ללקוחות במכון נכתב: "לקוח/ה יקר/ה, מכון ענת גונן נאלץ להיסגר עקב קשיים כלכליים. אנו פועלים למציאת פתרונות אפשריים למתן המשך שירות ללקוחות. כל הטיפולים מבוטלים עד להודעה חדשה".
באמצע הלילה: מכון הכושר המפורסם נעלם הסתבך בשוק האפור: "כל החיים משלם ריביות"
לטענת הלקוחות, מסרון זה נשלח במפתיע והם דורשים לקבל חזרה כספים ששילמו מראש עבור הטיפולים שבוטלו.
ענת גונן החזיקה במרכז לטיפולים אסתטיים כעשור, ברחוב הנדיב בעיר. המרכז ביצע טיפולים כמו המסת שומן בלייזר, הסרת שיער, טיפולי פנים ועוד. לקוחותיה מספרות, כי מדובר בדמות בעלת שם בתחום ואף בעלת פינה בתוכנית טלוויזיה, העוסקת בטיפוח היופי. עם סגירת המכון, מאות לקוחות, ברובן נשים ונערות, נותרו נדהמות לאחר ששילמו מראש עבור טיפולים.
"שילמנו מראש" הלקוחות, שהפגינו ביום שלישי השבוע מול ביתה של גונן בהרצליה, מספרות כי בחודשים האחרונים נערכו במכון מבצעים מיוחדים וניתנו הנחות בשיעור שבין 70-50 אחוזים. לטענתן, מטרת המבצעים הייתה לעודד את הלקוחות לשלם במזומן ומראש עבור טיפוליים עתידיים. עוד לטענתן, לפני כחצי שנה עבר המכון שיפוץ נרחב, דבר שחיזק את הסברה שלהן כי מדובר במקום מצליח שלא נשקפת לו סכנת סגירה.
ביום ראשון השבוע פתחו הבנות הנפגעות קבוצת פייסבוק בשם "לקוחות ענת גונן דורשות פיצוי", ובתוך ימים אחדים הצטרפו לקבוצה כ-300 נשים בגילאים שונים, מרביתן לקוחות ששילמו לגונן מראש עבור טיפולים, סכומים הנעים בין 15,000-900 שקלים. לדברי חלק מהנשים, הן התלוננו נגד גונן במשטרה.
"ב-28.02 הגעתי למכון ונאמר לי שאקבל הנחת מזומן גדולה, אבל אני חייבת לשלם עד סוף החודש, קרי באותו הרגע", מספרת אחת הלקוחות. "שבועיים לאחר מכן חויבתי בתשלום בסך 3,600 שקלים עבור 15 טיפולים. מבחינתי, חיובי בתשלום מיידי היה מתוכנן ולכן בכוונתי להגיש תלונה במחלקת הונאה במשטרה נגד גונן, כבר השבוע".
"אני רק אחת ממאות לקוחות שנפגעו", מספרת לקוחה נוספת. "ב-13 במרס ביצעתי מול המכון עיסקה טלפונית לסדרת טיפולים, ואף קיבלתי במתנה טיפול פנים. חטאתי בזה שלא ביקשתי לקבל חשבונית למייל וסמכתי על העיסקה הטלפונית שבוצעה. בפועל, קיבלתי רק טיפול אחד ואז קיבלתי את ההודעה על סגירת המקום. אין לי ספק שהבעיות הכלכליות של גונן היו ידועות לה מראש ואני חושבת שמחובתה להחזיר לנו טיפולים, גם אם אלו יתבצעו מביתה".
"אני מחפשת פתרון" לדברי עו"ד תומר שילה, מי ששימש עד לאחרונה כיו"ר ועד הורי הגנים והתנדב לסייע ללקוחות הנפגעות, "חשוב מאוד להיזהר כאשר מבצעים עיסקה בה משלמים מראש עבור השירותים, אך גם מי שנזהר ורוכש שירות מעסק מוכר וותיק, לא חסין מפגיעה, כמו במקרה הזה. הטענות של בנות רבות על מבצעים שהוצעו להן בחודשים שלפני סגירת העסק ושיעורי ההנחות הגבוהים שניתנו על תשלום במזומן, מעלים את החשד כי הדבר נעשה במכוון, כאשר ידוע היה כי המכון עתיד להיסגר. מדובר במאות בנות שנפגעו ולאחר איסוף מלוא הנתונים, נפעל למיצוי זכויותיהן".
שילה מסביר, כי לגירסת העובדות במקום, למכון היו מעל ל-3,000 לקוחות, מרביתן נשים. לאלו מצטרפות עובדות המקום, שאף הן נותרו מופתעות מכך שמקום עבודתן נסגר לפתע. העובדות טוענות כי לא קיבלו את שכרן ולא קיבלו התראה מוקדמת לפני פיטורין. שילה מספר, כי אלו פתחו בהליכי פירוק נגד החברה, על מנת לקבל את זכויותיהן מהביטוח הלאומי. "לעומתן, למאות הנשים הנפגעות שהיו לקוחותיה של גונן, אין בשלב זה פתרון והן מתכננות את המשך צעדיהן", מסר שילה.
"הדרך הכי אפקטיבית לקבל את כספנו בחזרה או לחלופין את הטיפולים שמגיעים לנו, היא לעמוד מתחת למפתן הבית שלה עם שלטים, כך שכל השכונה בה היא מתגוררת תדע", אומרת אחת הלקוחות. "אני לא מאמינה שייצא משהו מהגשת תביעה לבית המשפט, כי אני מעריכה שלא נשאר כסף במכון".
בהפגנה שהתקיימה מול ביתה של גונן השבוע, נשאו הלקוחות שלטים עליהם נכתב, בין היתר, "סדרה של שקרים ללא טיפולים", "הלך הכסף, נשארו השערות", "הפסדתי 3,400 שקלים" ועוד.
"החברה נקלעה לאחרונה לקשיים תזרימיים נקודתיים, אשר גרמו לעיכוב בתשלום המשכורות לעובדות", אומרת בתגובה גונן. "לצערי, העובדות, למרות שביקשתי מספר ימים להסדרת הנושא, הפסיקו לתת שירות איכותי וברמה הנדרשת ונאלצתי לסגור את המכון לשם התארגנות מחדש. לקחתי הלוואות אישיות מהבנקים ומהמשפחה, על מנת לאפשר את המשך מתן השירות ברמה הגבוהה ביותר ולא העליתי על דעתי עד לפני מספר ימים שהעסק ייסגר. לצערי הרב, גורמים פנימיים וחיצוניים דאגו להפצת העובדה שהמכון נסגר, דבר שפגע ופוגע עדיי