בישיבת מועצת העיר שהתקיימה בשבוע שעבר נודע כי עיריית הרצליה מתכוונת למשוך את הבג"ץ שהוגש לפני כשלוש שנים, בדרישה להפעיל קווי תחבורה ציבורית בעיר בסופי שבוע ובחגים. הדבר התגלה בעקבות שאילתה שהגיש חבר האופוזיציה, יריב פישר, בה דרש לקבל עדכון האם חלה התקדמות לאחרונה בעניין.
עוד ב-mynet: קרב הנצחה בהרצליה: שולמית אלוני או גנדי? הרצליה: ניצולי שואה יזכו לקבורה בהנחה כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה של mynet
במענה לשאילתה שהגיש בנושא, השיבה העירייה: "הפנייה לבג"ץ עדיין תלויה ועומדת ובכוונת העירייה למשוך את העתירה ולנהוג בנושא על פי הנחיות המדינה".
ביוני 2012 עתרה עיריית הרצליה, אז בראשותה של יעל גרמן, לבג"ץ, בדרישה להפעיל קו תחבורה ציבורית בשבתות ובחגים. העתירה הוגשה לאחר שפניות בנושא לשר התחבורה בנושא לא נענו. בעתירה נטען כי מטרתו הראשית של הפעלת קו התחבורה הציבורית בשבתות ובחגים, היא להנגיש אוכלוסיות מוחלשות, ובהן תושבים שידם אינה משגת להחזיק רכב, לאתרי הטבע והבילוי המרכזיים של העיר.
עוד נטען, כי התחבורה הציבורית בסופי שבוע ובחגים תביא להפחתת הנזקים הסביבתיים והבעיות התחבורתיות הנגרמים מעומס התחבורה הפרטית באזורי הפנאי והבילוי בעיר. לעתירה אף צירפה העירייה סקר, ולפיו 77 אחוזים מתושבי העיר תומכים בהפעלת קו אוטובוס בשבת.
"ההרצליינים רוצים ודורשים הפעלת אוטובוסים בשבת ופדלון נכנע לדתיים בשביל הסכם פוליטי שהביא להיבחרו", אומר פישר. "אני קורא לחברי חברי המועצה שלא לאפשר לפדלון לבטל את הבג"ץ החברתי והכל כך צודק".
לדברי גרמן, "שירות תחבורה ציבורית לפארק ולחוף הים הוא חיוני, לפרט ולחברה, במלוא מובן המילה: חיוני למימוש חירות התנועה, וחיוני לשמירה על עקרונות השוויון והצדק".
יש לציין כי בכפר סבא השכנה, החליטו בשבוע שעבר לאמץ את יוזמתה של סיעת מרצ ולהקים צוות שיבחן הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, שיכלול נציגים מהסיעות השונות, לרבות החרדים, ושיגיש את מסקנותיו בתוך שלושה חודשים.
מעיריית הרצליה נמסר: "ראש העירייה ימשיך ויפעל לשמירה על הרצליה כעיר הנהנית מדו-קיום ואיזון ביחסים הטובים שבין תושביה הדתיים לחילוניים".