זו המלחמה הראשונה שבה הלנה ברגינסקי מהוד השרון, בעלת רקע בטחוני חסוי, לא משתתפת בחמ"ל צה"לי כלשהו, ולכן החליטה להקים חמ"ל משלה, המרכז הלוגיסטי (או בקיצור, המרלו"ג) בבית ספר בגין במתחם 1200 בהוד השרון, עליו היא מנצחת יחד עם תושבי השכונה ביד רמה.
3 צפייה בגלריה
הלנה ברגינסקי עם החיילים
הלנה ברגינסקי עם החיילים
הלנה ברגינסקי עם החיילים
(צילום: פרטי)
רק השבוע גדוד 71 מחטיבה 55 חוד החנית של הצנחנים במילואים יצאו במסע רגלי מחאן יונס והלנה חיכתה להם בכניסה לישראל עם מאפים חמים ומלא צופרים והתרגשה עד לב השמים: "שכונת 1200 בהוד השרון התגייסה למען החיילים שלנו. דיירים מ-30 בניינים רבי קומות נותנים לחיילים בדיוק את מה שהם צריכים, עם הרגשה של חיבוק אישי. שמעתם פעם על שכונה מאמצת? אז יש כזו! שכונה קהילתית שלמה הקימה חמ"ל שכולם בשכונה לוקחים בו חלק, וכל כולו עבור החיילים שלנו, היכן שרק יהיו, כדי למלא כל בקשה וצורך.

3 צפייה בגלריה
פעילות החמ"ל של הלנה
פעילות החמ"ל של הלנה
פעילות החמ"ל של הלנה
(צילומים: פרטי)

"כל השכונה נרתמה, ותוך שלושה ימים הוקם מערך לוגיסטי לרכש, אריזה, הובלה, גיוס תרומות ומרקטינג. אימהות שהפכו זאת למשרה שלישית מנהלות את האופרציה, בני נוער עוזרים באריזה ואנשים טובים מרחבי הוד השרון מסיעים את החבילות לאן שרק צריך. חלות טריות, ערכות סאג׳ ופיתות, ערכות פסטה ממש כמו בטוסקנה. מכשירי קשר, פנסים טקטיים, משקפות מגן, רדיו. הקמת מטבחי שטח. מספרות ניידות. גיטרות והקמת פינות מנוחה. חנוכיות ועצי אשוח לנובי גוד ועוד ועוד".
איך זה עובד?
"תושבי שכונת 1200 בהוד השרון הקימו חמ״ל בבית הספר השכונתי ע“ש בגין, שמרכז אליו את התרומות, ובוגרי בית הספר אורזים יפה, ומצרפים מכתב לטאצ' האישי שכה חשוב לתת. בכל בניין יש אחראית, וקבוצת וואטסאפ בה מתוקשרים הצרכים. בימי חמישי הכל מועבר למרלו״ג לאריזה וחלוקה לפי צרכי השטח. בבתי הספר האיסוף נעשה לפי שכבות, והילדים כל כך שמחים להביא מצרכים שונים ולשמח את החיילים. ביום שישי מצטרפים החלות והמאפים והכל יוצא לשטח עם ברכות של ילדים ועם המון אהבה. נפתחה גם קבוצת פייבוקס לבקשות ופריטים שקשה למצוא, כגון שכמיות שחורות, שקי שינה קלים ועוד, והכל מגיע ליעדו".


3 צפייה בגלריה
ברגינסקי עם החיילים בשטח
ברגינסקי עם החיילים בשטח
ברגינסקי עם החיילים בשטח
(צילום: פרטי)

קראו גם:

כאמור, מי שמפקדת על האופרציה הזו היא הלנה (42) אמא לילדה בבית הספר בגין וחברה בהנהגת ההורים היישובי. הלנה היא גם המנטורית של הרובוטיקה בבית הספר, לשעבר בוגרת מערכת הביטחון שיום ולילה שוקדת על המלאכה וכך אין בקשה ללא מענה, אין הודעה ללא תשובה, היא שם בשבילם.
"את התרומות מרכזים מרלו״ג בגין בהוד השרון, בשיתוף פעולה עם הנהגת ההורים של בתי ספר בגין ויעל רום ובית ספר לחינוך מיוחד צורים, בית המתנדב, חמ״ל, 200 עמותת חיילים של זהב וכמובן צוות הנהגים שתמיד נרתם לכל משימה ושבלעדיהם המשלוחים לא היו מגיעים לשטח", היא מדגישה.