אבל כבד: אפרת מינסקי בת ה-48 אמא לשלושה ילדים, הלכה לעולמה ביום ראשון השבוע לאחר מחלה קשה. מאות הנשים אותם ליוותה בלידה מתקשות להפרד: "היית לנו מנטורית לחיים".
2 צפייה בגלריה
אפרת מינסקי ז"ל
אפרת מינסקי ז"ל
אפרת מינסקי ז"ל
(צילומים: פרטי)
אפרת מינסקי, תומכת לידה בוגרת בית הספר "ללדת", מדריכת הכנה ללידה והנקה, מוסמכת מטעם "המרכז הישראלי לחינוך ללידה" ורכזת קורסי דולות, ליוותה מאות נשים בבתי החולים מאיר, לניאדו, ליס ועוד.
"כבר למעלה מ-15 שנים שאני מלווה זוגות בשלבי ההיריון, בלידה ואחריה. זכיתי לקחת חלק בדרך אל ההורות של מאות זוגות. כל זוג, כל הריון, כל לידה וכל תינוק שאני פוגשת מלמדים אותי דברים חדשים", אמרה לאחרונה, "זכיתי להיות עבור זוגות רבים ברגעים הכי אינטימיים של חייהם, הכי מרגשים ולעיתים גם קשים. שמחתי ללוות אותם ולאפשר להם להיות במקומות האלה וגם לשנות ולצמוח מהם ולהתחזק".

2 צפייה בגלריה
אפרת מינסקי ז"ל
אפרת מינסקי ז"ל
אפרת מינסקי ז"ל
(צילום: פרטי)

הילה חן מהמכללה הארצית למקצועות הלידה ספדה לה: "אפרת יקרה, תודה לך על שנים רבות בהן נתת אותך עם אישיותך המצחיקה, ההומור השחור שלך וכמובן את המקצועיות שלך. כל כך הרבה נשים שלימדת והיית המורה המקצועית שלהן ליווית אותן כל הדרך מהרגע בו התחילו איתנו את המסע בתחילת דרכן עד ש"עפו מהקן" לדרכן האישית והמקצועית. נגעת בכל כך הרבה אנשים ונשים בטוחה אני בהלם והכאב העצום של כל אותן נשים אותן זכית לתמוך ולהיות כדולה בלידה, ועזרת להביא כל כך הרבה חיים לעולם. אפרת נוחי על משכבך בשלום ובשלווה אישה יקרה ואהובה, את כבר לא סובלת".
חברתה איילת דובר: "תודה על כל הפעמים שאמרת לי שאת אוהבת אותי וידעתי שאת מתכוננת לפרידה אז התכווצתי, כי אני לא התכוננתי לפרידה ממך. חשבתי תמיד שיש עוד משהו לעשות שיש עוד טיפול שלא נוסה שיש עוד תקווה ואסור להרים ידיים כי את פייטרית חזקה ונחושה ושאת תנצחי . וקראו לי אופטימית חסרת תקנה.
קראו גם:
"ואת הרי חיה עם מלאך שהוא אופטימי חסר תקנה ומאמין בכוחות החיים , והרי היו כבר כאלה רגעי נס איתך שכולנו חגגנו את חייך מחדש שחשבתי שאצלך זה יקרה ושאת תצאי מזה גם אם זה יפתיע את כל עולם הרפואה. ושוב ושוב נלחמתם שניכם יחד את והוא ולא ויתרתם בכוחות אדירים למענכם ולמען הילדים.
"בשבת כבר אמרתי לך בעצמי שאני אוהבת אותך וחיבקנו אותך חזק כי השלמנו יחד שאת נפרדת מאיתנו ואין יותר מה לעשות חוץ מלצחוק יחד ולאהוב. תודה שאיפשרת לנו את זה והבאת אפילו לשם את ההומור , החדות והציניות המצחיקה שלך שאי אפשר היה לפספס וגם ברגעים האחרונים יחד הצלחת להצחיק אותך ואותנו. את הבקשה האחת שביקשת מאיתנו להמשך מבטיחה שנשתדל לקיים. תודה שהיית לי".