כתב אישום שהוגש נגד תושב לוד, חושף שיטה חדשה להונאה בקרב משתמשי אתרים למכירת חפצים מיד שנייה. היקף התופעה ככל הנראה גדול, שכן על פי דיווחים שונים ישנן עשרות תלונות במשטרה על מקרים דומים ברחבי הארץ.
2 צפייה בגלריה
שינה את המוטב ואת התאריך והשעה במסמך
שינה את המוטב ואת התאריך והשעה במסמך
שינה את המוטב ואת התאריך והשעה במסמך
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
במקרה המדובר, תושב לוד החליט לעקוץ את תושב האיזור בשיטה החדשה. האיש פרסם באתר מכירות יד שנייה מוכר ביותר כי ברשותו טלוויזיה מסוג "מאסימו" בגודל 65 אינץ' למכירה במחיר של 1,900 שקלים.
הנאשם יצר עימו קשר והציג את עצמו בכזב בשם אחר וטען כי הוא חולה בקורונה ונמצא בבידוד, לכן הוא ישלח אדם אחר שיאסוף את הטלוויזיה עבורו. עוד הוא טען כי יעביר את הסכום המדובר באמצעות העברה בנקאית, וזאת בכוונה להונות ובידיעה כי אין לו כוונה לשלם למתלונן את התמורה בעבור הטלוויזיה, כך על פי כתב האישום.
בהמשך לאותה השיחה, זייף הנאשם מסמך אישור העברה בנקאית בכך ששינה את הפרטים המפורטים של הסכום ואת פרטי החשבון לשם המזויף שהמציא. הוא גם שינה במסמך את שם המוטב ואת התאריך והשעה, ואת הסכום שהועבר.

2 צפייה בגלריה
"פניתי לבתי העסק וביקשתי שיעצרו את המשלוחים"
"פניתי לבתי העסק וביקשתי שיעצרו את המשלוחים"
תרגיל עוקץ מתוחכם
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

באותו היום בערב הגיע הנאשם עם אדם אחר לביתו של המתלונן והראה לו את המסמך ובו האישור המזויף עם סכום ההעברה. הם חתמו על מסמך ביניהם עם שם בדוי ותעודת זהות בדויה, לפיו הוא מאשר כי קיבל לידיו טלוויזיה תקינה.
המתלונן, שסבר כי הסכום הועבר לחשבון הבנק על פי המסמך שהועבר אליו, מסר את הטלוויזיה ורק למחרת גילה שהכסף לא הועבר לחשבון הבנק כלל והנאשם התנער ממנו. כעת הוא מואשם בזיוף בכוונה לקבל דבר, בשימוש במסמך מזויף בכוונה לקבל דבר ובקבלת דבר במרמה.