הישרדות גרסת המציאות: בשבוע שעבר יצאה שלי סבר מכפר סבא לטיול יומי עם חברות באזור ים המלח. הן שכרו מדריך מטעם, ולא היה להן מושג שהוא לוקח אותן לאזור אסור, מסוכן - בין מוקשים לירי מהצד הירדני.
1 צפייה בגלריה
טיול שהפך לסיוט
טיול שהפך לסיוט
טיול שהפך לסיוט
(צילום: דובר צה"ל)
בשבוע שעבר יצאו שלי סבר לחברותיה לטיול באזור ים המלח את מה שקרה שם תיארה סבר בפוסט מלווה בתיעוד בזמן אמת של קורותיה שנועד לדבריה רק להזהיר אנשים אחרים מפני שאננות: "כמעט שסיימתי את חיי בטיול לים המלח. הצטרפתי לקבוצת מטיילות עם מדריך לאיזור שרק אחרי שיצאנו משם הבנתי שהמדריך הכניס אותנו לאיזור מסוכן ביותר. שדה מוקשים, בולענים ומי לעזאזל חשב שהירדנים ינסו להרוג אותנו מהעבר השני של הגבול.

שלי סבר בשדות מוקשים
(צילום: עמוד הפייסבוק של שלי סבר)

"את הסרטונים צילמתי כמה דקות אחרי שהחיילים מעברו השני של הנהר הנסתר דרכו את הנשק וירו באוויר כשניסינו להתחיל ללכת ולהתרחק מהגדה.

תסמכו על עצמכם

"בפעם הבאה שמדריך אומר לכם עלי, לא יקרה כלום. טיילתי פה 200 פעם ולא קרה כלום, שלא תעיזו להיכנס. ככה בדיוק קורים אסונות ולא צריך להזכיר את אסון צפית. כולנו יודעים איך סמוך על סמוך הסתיים שם, תסמכו רק על עצמכם על עצמכן. תשאלו לאן מטיילים תבדקו את השילוט בשטח. אני מודה שאפילו לא שאלתי. כל כך רציתי רק לטייל במדבר בשקט ולא העליתי על דעתי שמדריך מנוסה יסכן את החיים של כל הקבוצה בשביל נוף יפה. כן יש לי תמונות מהממות מהיום הזה אבל את מי זה מעניין . יכולתי למות. וזה לא מצטלם יפה לאינסטוש.

התפרקתי בבכי

"אנשים מגיבים שונה. אפשר לראות בסרטון שלמרות שאני בטוחה שכולנו נמות, אני צוחקת וגם מתנשמת בכבדות. אחרי שהכל נגמר התפרקתי בבכי. בכי שמסרב לעצור מאז ומידי פעם הדמעות זולגות לי מעצמן. אין לי על זה שליטה. חלק מהנשים שטיילו איתי הגיבו בחיבוק וליטוף וניסו להרגיע אותי ולדבר ובעיקר לתת לי להרגיש שאני לא לבד. זה היה מאוד מחזק.

שדה מוקשים וירי ירדני
(צילום: עמוד הפייסבוק של שלי סבר)

"חלק הגיבו אלי בכעס. את היסטרית. לא קרה לנו כלום. הכי חשוב עכשיו זה לשמור על זה בינינו. לא כל העולם חייב לדעת מזה. לא צריך לערוף ראשים. גם לך יש אחריות. אלו רק חלק מהמשפטים ששמעתי. תחשבו לבד מה זה עושה למי שחווה טראומה"

לבד בשטח

התקשרנו למשטרה ולצבא. אף אחד לא בא. היינו לבד בשטח. בסוף הירדנים פשוט נתנו לנו ללכת תודה לאל. אולי הם כן התערבו אין לי מושג אבל במשך 10 דקות היינו לבד במדבר וזה לא היה כיף כמו שיר של גיא מזיג. מתי כן פגשנו את כוחות הבטחון והמשטרה? ביציאה מהשטח כשנסנו על נפשנו. שאלו מי התקשרה למשטרה: אני, ועוד 2 מטיילות . אני בכלל לא בטוחה שאני רוצה להאזין שוב להקלטה שלי מתחננת לחילוץ. עצרו את המדריך ונפתח לו תיק.
קראו גם >>>
"האם אני עצובה בשבילו? בוודאי. האם אני חושבת שהוא לא התכוון? ברור. הסיבה היחידה שאני משתפת את כל זה היא בשביל שלא תעזו להגיע לשם. מדובר במסלול טיול שיש לא מעט מדריכים שהסקסיות של המקום קוסמת להם. אין מה לחפש שם. לא שווה למות בשביל הנוף של ים המלח. מפורשות אסור לטייל שם. והנה גם אני מצאתי את עצמי שם. עם חברות ומדריך. איפה זה: הנהר הנסתר בים המלח. אני הולכת להגיד ברכת הגומל ולחבק את הילדות שלי. תשמרו על החיים שלכם ואל תסמכו על אף אחד אף פעם.