"עזבו אותנו מפוליטיקה עכשיו", כך זועקת הפעילה החברתית ויועצת ראש הממשלה טל גלבוע מכפר סבא, שאחיינה גיא בן ה-22 מוחזק בשבי החמאס: "אני רוצה את גיא בבית, שחררו אותנו מפוליטיקה עכשיו. אני לא רוצה שיצעקו לי ביבי שלח אותי, הוא לא שלח אותי – החמאס שלח אותי".
3 צפייה בגלריה
גיא דלאל. "מוחזק בשבי"
גיא דלאל. "מוחזק בשבי"
גיא דלאל. "מוחזק בשבי"
(צילום: פרטי)
״גיא שלח לי בכל שעה הודעה מהפסטיבל עם תמונות שלו כדי להרגיע אותי", מספרת מירב, אמו של גיא גלבוע-דלאל שהיה בפסטיבל נובה. הוא ואחיו הגדול חגגו ביחד בפסטיבל, אחיו הצליח להימלט ולהינצל: "אנחנו חייבים להחזיר את גיא הביתה".

3 צפייה בגלריה
הוריו של גיא דלאל עם טל גלבוע
הוריו של גיא דלאל עם טל גלבוע
הוריו של גיא דלאל עם טל גלבוע
(צילום: פרטי)

טל גלבוע משתפת: "כשלושה שבועות אחותי,בעלה גאיה וגל לא ראו את גיא. זו היתה המסיבה הראשונה שלו, הוא התרגש לקראתה חודשים. גיא בן 22, ילד מושלם, יפה, אהוב, חולם לטוס ליפן, לומד יפנית בדבקות מעוררת השראה. בשבת, מחר לפני שבועיים אחותי אמרה שהיא לא מצליחה ליצור קשר עם גיא, גיא עוד שלח סלפי לאחותי בשעה 6:15 שלו ושל גל אחיו שהיו יחד במסיבה, גל לא אמור היה להיות במסיבה ונסע כדי לשמור על גיא.

3 צפייה בגלריה
גיא דלאל ואחיו במסיבה
גיא דלאל ואחיו במסיבה
גיא דלאל ואחיו במסיבה
(צילום: פרטי)

"כזה הוא גיא, מחובר למשפחה ולאחותי בכל נים מנימי גופו, שלח לה כל הזמן הודעות, "נכנסנו לאוהל", "יוצאים לרחבה" ורבע שעה לפני האסון עוד הספיק להגיד לה שגל הגיע ושלח לה תמונה של שניהם מאושרים, לא ידענו בסיוטים הכי גדולים שלנו מה עומד להיות ממש כמה דק אחר כך.
גל מיד יצר קשר עם הבית, אמר שהתחילו יריות והם בורחים והוא לא מצליח להגיע לגיא. אני שלחתי את התמונות של גיא, אביתר ועידן לעובד בביה"ח סורוקה שיחפש לנו אותם אילן, אבא של גיא אמר "יש חטופים מהמסיבה" אני ביטלתי את זה "מה פתאום?!" נסענו לאחותי. בעקבות פרסום של תמונה של גיא אצלי פתאום קיבלתי מבול טלפונים, בשעה 12 "אני חושב שזה אחיין שלך בסרטון". הסרטון מתחיל, לא גיא, לא גיא, לא גיא, אביתר (חברו הטוב) הלב נופל ואז גיא שלנו, כפות ומפוחד, אמרו לי שבאותו הרגע צעקתי "לא!" אני לא זוכרת. אחותי מסתכלת אליי באימה, אני אומרת לה "מירב, הוא חי אבל אנחנו בבעיה, חטפו אותו לעזה".
"מאז אנחנו בסיוט שלא נגמר, לצערי יש המונים בישראל שיכולים להזדהות הזדהות מלאה עם הרגע הזה. ויש רבים שאני לא מאחלת להם את המכה הזו, חוסר האונים, המחשבות הימים והלילות שאינם נגמרים החלומות שאינם מרפים.

קראו גם:

"מאז אני רואה כל סרטון שיוצא אצל המרצחים, המפלצות, הזוועות כמו לקוחות מסרט אימה לא אמיתי. גיא שלנו הוא ילד מצחיק, אהוב בצורה שאי אפשר לתאר ואנחנו רוצים אותו, את אביתר ואת כולם בבית. אנחנו רוצים שהסיוט הזה שנפל על כולנו ייגמר. לבי עם משפחות הנופלים., לבי עם משפחות הנעדרים, לבי עם משפחות החטופים, והכי, לבי עם גיא, תהיה חזק ילד שלנו, תשנן כל רגע שיש לך משפחה שאוהבת אותך עד אין קץ. אנחנו מחכים לך, לא בסבלנות, שתחזור הביתה.
"תודה לכוחות הבטחון באוויר, בים וביבשה שנחושים ועושים הכל כדי להבטיח את עתידנו, כאן, בישראל, במדינת היהודים".