רבים הגיעו אמש (רביעי) ללוות בדרכה האחרונה את הודיה שרה הכהן, פעוטה שהלכה לעולמה בגיל ארבעה חודשים בלבד.
1 צפייה בגלריה
הודיה שרה ז"ל עם הוריה
הודיה שרה ז"ל עם הוריה
הודיה שרה ז"ל עם הוריה
(צילום: פרטי)
האירוע הקשה החל לפני כשבע ימים כאשר הודיה שרה הכהן ז"ל הובהלה במצב אנוש, לאחר שלא התעוררה משנתה במשפחתון בפתח תקווה ונפטרה לאחר 7 ימים בביה"ח שניידר בפתח תקווה.
על פי המידע שהועבר ממד"א, ביום רביעי ה-13.9 בסביבות השעה אחת הוזעק מד"א למשפחתון בשכונת הדר גנים בפתח תקווה, משפחתון שאינו מפוקח וללא מצלמות ובו נמצאים שישה ילדים ומטה. בשעה 13:15 כבר בוצעה החייאה באמבולנס. אולם כאמור, לאחר מאבק ממושך על חייה, היום הודיה שרה נפטרה בצער גדול.
אמא של התינוקת אמרה בכאב: "זו ילדה שחיכינו לה 6 שנים בטיפולים מאוד קשים וחשוב לנו שהצדק יצא לאור" ההורים הצעירים ליאל ושירן הם תושבי קרית אתא במקור, ישבעו שבעה בבית הסבא והסבתא בקרית אתא.
מטה המאבק למען הילדים, שמלווה את ההורים, מסר כי ״לאחר שאירע המקרה המצער, המטפלת לא התקשרה לדווח לאימה של התינוקת שפינו אותה. אחותה של המטפלת שלחה הודעה להוריי הגן להגיע לאסוף את הילדים - בטענה שהיא לא מרגישה טוב. רק כאשר האם שירן הייתה בדרכה לאסוף את התינוקת מהגן, התקשרו אליה מבית החולים ודיווחו על המצב הקשה של ביתה".

קראו גם:
עוד הובהר ממטה המאבק: "תקנות חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות חלים רק על מעונות שבהם שוהים 7 ילדים ומעלה. על פי תקנות אלו, ישנו איסור להשאיר תינוק או פעוט ללא השגחה כולל במהלך השינה. כיום קיימים 3,000 משפחתוני סמל וכ-10 אלף משפחתונים פרטיים שאינם מפוקחים ויתכן שהמספרים גבוהים אף יותר כי לרשויות אין דרך לדעת את המספרים. אנחנו מדברים על עשרות אלפי תינוקות ששוהים במשפחתונים ללא מצלמות וללא שום פיקוח וכשקורה אסון כזה, אין איך לדעת מה קרה שם ובוודאי להוכיח".