הטיפים של אלה: אלה חנה יצחק, ילדה בת 9 מהוד השרון, החליטה גם היא לסייע למצב ובעיקר לילדים בגילה שנחשפים לתמונות הזוועה ונמצאים בסיטואציה שלא מוכרת להם, ולמעשה לא מוכרת למדינת ישראל מיום הווסדה.
1 צפייה בגלריה
אלה חנה יצחק
אלה חנה יצחק
אלה חנה יצחק
(צילום: פרטי)
אלה, כיאה לבת הבכורה של חופית גנדי יצחק מנכ"לית ומייסדת מכללת "NLP PRO", החליטה לשתף סרטון בטיק טוק כדי להעניק טיפים לילדים הנמצאים בחרדה וסטרס. הסרטון שנועד כאמור להעניק טיפים כיצד נרגעים, הפך עד מהרה לויראלי וצבר עשרות אלפי צפיות.
כך פתחה אלה את הסרטון: "שלום לכולם, קוראים לי אלה, קמנו למצב לא פשוט, ממד"ים, טילים, רקטות, אזעקות, אבל אני אישית, הייתי ממש בחרדה עם עצמי, ממש פחדתי. מהאזעקות, מהממ"דים, היה לי בלגן במוח, אפילו בכיתי, היה לי ממש קשה. היו לי כמה שיטות שעזרו לי, ואני רוצה ככה לפתוח את הלב אליכם ולהראות לכם מהם הטיפים שלי.

אלה חנה יצחק
(צילום: טיקטוק)

"בואו נתחיל מהטיפ הראשון, הוא בעצם יעצים אתכם ויחזק אתכם". בטיפ הקריאה אלה משפטים מעצימים תוך כדי תנועת אצבעות. "הטיפ השני, הוא 'אופונופונו', זה הטיפ שאני הכי אוהבת בעולם.עוד מגיל שלוש עשיתי אותו. הוא ירוקן לכם את הראש ממחשבות לא טובות, הוא ירגיע אתכם, והוא ימקד אתכם רק לדבר הטוב ביותר". בטיפ הזה הדריכה אלה המקסימה כיצד חוזרים על משפטים מעצימים שמחזקים את החוסן הנפשי פעם אחר פעם. כדי להשתמש בשיטה אומרים את ארבעת הביטויים ביחס לכל מחשבה, הרגשה, תחושה, מצב, תוצאה. אומרים את הביטויים בכל מצב, בין אם הוא בעל קונוטציה שלילית ובין אם הוא בעל קונוטציה חיובית.
קראו גם:
"הטיפ השלישי בעצם יחזק אתכם מאוד. אנחנו נושמים ביום יום, אלה נקראות נשימות החיים, אבל יש נשימות שמרגיעות מבפנים. עושים את זה כך, נושמים, ומעבירים אצבע מימין לשמאל, וכן הלאה", הדגימה אלה במתיקות שאין לה סוף. את הטיפ הרביעי והאחרון, שעסק גם הוא בנשימות", זה בעצם קשב לנשימה. עצירה. רגיעה", אמרה אלה, "מחזיקים בדמיון ביד אחת פרח וביד אחת נר. מריחים את הפרח: לוקחים אוויר. מכבים את הנר: מוצאים אוויר, ותרגישו בעננים".
אמה של אלה חנה שיתפה את הסרטון ואמרה: "החלטתי לפתוח קבוצת ווטסאפ ולשלוח בה תכנים שיסייעו לכל מי שצריך להתמודד עם חרדה, ואז אלה, הקסם שלי, נרתמה, והחליטה לצלם גם היא סרטונים בטיקטוק לילידם ולנוער. אני גאה בפלא הזה". חופית גם העניקה טיפ להורים, "התרגיל האהוב עליי ושאותו גם עשיתי הבוקר עם הילדים שלי הוא ״א,ב מיינדפולנס״ שזה כמו משחק ״ארץ עיר״ שהיינו משחקים כילדים, מישהו אומר ״אאאאלללףףףף......״ ואז עוצרים אותו ״סטופ״. רק שבמשחק הזה מסתכלים על האות שיצאה ומבצעים פעילות שמאפשרת לנו חיבור לכאן ועכשיו, שהרי זוהי חוויית המיינדפולנס. החיבור הזה מקרקע אותנו ומוריד את סף החרדה. מקווה שתשחקו ותהנו".