לדברי העירייה רימון העשן שהתגלה ברחוב סמוך למרכז הקהילתי נינא הינו רימון עשן ישן ולא פעיל, אשר ככל הנראה היה קבור בשטח מספר שנים. בכל מקרה הרימון לא התגלה בתחום ביה"ס ולא בשטח המשיק לו.
2 צפייה בגלריה
הפגנת ההורים בשער בית הספר
הפגנת ההורים בשער בית הספר
הפגנת ההורים בשער בית הספר
(צילום: אסף אמר)
לדברי הפעיל החברתי ובעל עמוד הפייסבוק "הרצליה העיר שלי", שבתו לומדת במקום, הנהגת ההורים מטפלת כבר כחודשיים בנושא של פרצת אבטחה בין בית הספר היסודי בן-צבי לבין נינא - בית לקהילה תרבות ופנאי המתנ"ס שצמוד לו.
"היו מספר מקרים של כניסת אנשים לא מורשים לתוך שטח בית הספר, מהמתנ"ס, ואולם הספורט הצמוד. השיא היה מציאת רימון עשן בשטח הצמוד לבית ספר ביום חמישי האחרון בשעות הבוקר, בעת ששהו תלמידים רבים בעיצומו של יום הלימודים, וכוחות הביטחון שהגיעו לפנות את הנשק.

2 צפייה בגלריה
הנהגת ההורים עם ראש העיר יריב פישר
הנהגת ההורים עם ראש העיר יריב פישר
הנהגת ההורים עם ראש העיר יריב פישר
(צילום: דוברות העירייה)

"נעשו מספר פניות ודיונים בנושא מול העירייה, הקב"ט הראשי והנהלת המתנ"ס - אך לא קודם שום פתרון למניעת פרצת האבטחה, ולא ניתן לנו שומר לאותו מעבר למרות בקשות חוזרות. ביום חמישי התקיים דיון בנוכחות כל הגורמים המקצועיים בעירייה, הנהלת בית הספר והמתנ"ס הקהילתי, בשיתוף ותמיכה צמודה של יו"ר הנהגת ההורים העירונית, זיו עומר.
"הנהגת ההורים של בית הספר דרשה פתרון מיידי לבטחון הילדים, בין אם העמדת שומר, נעילה קבועה של המעברים מהמתנ"ס, אולם הספורט ואתר הבנייה, ובין אם בניית גדר קבועה בין אותם אזורים לשטח בית הספר - תוך הפרדת התלמידים מגורמים חיצוניים.
"ביום שישי בבוקר התקיימה הפגנת מחאה של הורי ותלמידי בן-צבי, מול השער הראשי של בית הספר, תוך השבתת הלימודים בבית הספר למשך שעה. גורמי העירייה ביצעו בבוקר סיור ובדיקה בשטח של טענות הנהגת ההורים, וראש העיר הגיע לבחון את הנושא בעצמו.

קראו גם:

מעיריית הרצליה נמסר: "בעקבות פניית הנהגת ההורים בנושא הצורך הדחוף בהידוק מעגל האבטחה בשטח הפתוח שבין בית הספר למרכז הקהילתי הסמוך (נינא) הגיעו למקום גורמי הביטחון העירוניים. התקיים סיור ומפגש עם הנהלת בית הספר ונציגות הנהגת ההורים. המאבטחים בבית הספר ובמרכז הקהילתי הסמוך תודרכו וההנחיות רועננו לצורך מתן מענה ושמירה על בטחון התלמידים והתלמידות בטווח המיידי עד לביצוע פתרון קבע.
"ראש העיר יריב פישר הנחה את גורמי התיפעול לבחון פתרונות אופרטיביים, שיהוו מנגנוני אבטחה קבועים, וימנעו לגמרי את המעבר בין השטחים, זאת במקביל לתגבור האבטחה ההיקפית באיזור".