שדה התעופה בהרצליה ימשיך לפעול עד תחילת 2025, כך הוחלט ביום שני השבוע על ידי בכירי משרד הפנים, התחבורה, רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ורשות שדות התעופה. פעילותו של השדה שהיה אמור להיסגר, על פי החלטת בג"ץ, ביום רביעי השבוע (ב-13 לחודש) תוארך לשלוש שנים, על פי ההבנות שהושגו במשרד הממשלה, בכפוף להחלטות בג"ץ והעתירות שהוגשו או יוגשו בנושא.
1 צפייה בגלריה
שדה התעופה בהרצליה
שדה התעופה בהרצליה
שדה התעופה בהרצליה
(צילום: מטה המאבק למניעת הקמת שדה תעופה)
קראו גם >>>
אילן ארד, בעל חברת מסוקים הפועלת בשדה, נשמע מעודד: "בשורה מצוינת לכל משתמשי שדה התעופה הרצליה ולכל אותם אלו שהמשך קיום התעופה בישראל יקר לליבם. התאריך החדש שקיבלנו הוא תחילת 2025 שבו מבטיחים לנו עכשיו כל קברניטי ההחלטות האנטי-תעופתיות, הוא סופי, מוחלט ולא ניתן יותר לדחייה. באמת? נחיה ונראה. תקוותי שבזמן שנותר עד 2025 יוסדר הליך רישומו של שדה התעופה הרצליה כשדה תעופה ולא כשדה חקלאי כפי שהוא רשום היום, ויתאפשר המשך פעילותו בעתיד לעוד שנים רבות".
עם ההחלטה לסגור את שדה התעופה הרצליה הוחלט להעתיקו למזרח חדרה וזו התוכנית המקודמת כיום בוות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות). אלא שהתוכנית להקמת שדה התעופה במזרח חדרה, על שטח של כ-750 דונם, בתפר שבין חדרה למועצה האזורית מנשה, הביאה להתנגדות עזה מצד תושבים במקום. בינתיים הוחלט במשרד הביטחון לפעול להעתקתו מהרצליה לחיפה, ולא לחדרה כפי שקבע הוות"ל.
ציוץ שפרסם השבוע סגן שר הביטחון, אלון שוסטר, ברשת הטוויטר מחזק הערכה זו: "הגענו למסקנה שהמיקום הנכון הוא בחיפה ולא בחדרה, כפי שמתוכנן", כתב שוסטר, "זוהי החלופה הבטוחה ביותר. תושבי חיפה מעוניינים בכך במסגרת הרחבת שדה התעופה הקיים".