"אין משמרות בטיחות במעברי החציה, התנועה בבקרים היא מפגע תעבורתי בטיחותי ממדרגה ראשונה ואין ספק שזה רק עניין של זמן עד שילד ייפגע מרכב בעוברו את הכביש הסואן", כך כתבו הורי בית הספר קרית יערים לראש העירייה אבי גרובר.
1 צפייה בגלריה
למה לא מסדירים את המעבר?
למה לא מסדירים את המעבר?
למה לא מסדירים את המעבר?
(צילום: באדיבות הנהגת ההורים קרית יערים)
קראו גם >>>>
במכתב שנשלח באחרונה על ידי נציג הנהגת ההורים, עו"ד דן באומן, בדרישה חוזרת ודחופה להסדיר את מעבר החציה, מציינים ההורים שמזה כשנתיים מעבר החציה המרכזי, הממוקם מול שער בית הספר ומשמש את רוב התלמידים, מופקר ללא תורני זהירות בדרכים. הסיבה לכך נעוצה בהגדרת מעבר החצייה על ידי המשטרה כמעבר לא תיקני, ולכן היא אינה מאשרת העמדת משמרת זה"ב במקום.
עוד מזכירים ההורים, שהסוגיה הובאה לפתחו של ראש העירייה כבר ביולי 2021. יו"ר הנהגת ההורים מתן כהן הפנה את תשומת ליבו של גרובר ל"נושא הבוער של מעבר החציה, את היעדר היכולת להעמיד שם משמרות זהירות בדרכים ואת הבעיות הבטיחותית והתכנוניות שבמקום".
מחלקת בטיחות בדרכים בעירייה, לבקשת גרובר ובתיאום עם הנהגת ההורים, יזמה פגישה בשטח עם גורמי העירייה, נציגי ההורים והשוטרת האחראית על נושא משמרות הבטיחות במחוז.
לדברי עו"ד באומן, "הוסכם בפגישה כי פתרון הסוגיה יצריך שינוי תשתיות ויתכן גם שינויים בהסדרי תעבורה מקומיים".
מנהלת אגף התשתיות ובינוי במינהל ההנדסה, ליליה מאלישב השיבה לפני יותר משלושה חודשים כי תוכנית להסדרי התנועה נמצאת בהכנה ולאחר שזו תאושר על ידי גרובר, תצא אל הפועל. "עד לעצם היום הזה", מציין עו"ד באומן, "לא הוצגה להורים תוכנית כלשהי".
מעיריית רמת השרון נמסר: "בהמשך לפגישה עם התושבים ברחוב למרחב, הוגשה תוכנית מתקנת לצומת והחל תהליך מול ועדת התנועה העירונית שמטרתה לפתור את הבעיה. הוועדה ביקשה מספר תיקונים שכבר בוצעו והם יובאו בקרוב בפני הוועדה שנית.
"בנוסף נבדקים צעדים משלימים שמטרתם לייצר סביב בית הספר סביבה בטוחה בשעות ההגעה לבית הספר".