בית המשפט המחוזי תל אביב, בראשותה של השופטת מיכל אגמון גונן, החליט אמש (שני) שלא להתערב בהחלטת מוסדות התכנון בנוגע לבנייה בתע"ש השרון ולדחות את העתירה של ארגוני הסביבה ועיריות רמת השרון, הוד השרון והרצליה.
1 צפייה בגלריה
מתחם תע"ש
מתחם תע"ש
מתחם תע"ש
(צילום: יוגב עמרני)
קראו גם >>>
מדובר למעשה באור ירוק להמשך תכנון של שטח בהיקף של כ-7,500 דונם הנמצא בתחום השיפוט של הערים הרצליה, רמת השרון, הוד השרון, ושל המועצה האזורית דרום השרון, שמתוכנות בו כ-37 אלף יחידות דיור ושטחי תעסוקה ומוסדות ציבור בהיקף של כ-1,650,000 מ"ר.
אגמון-גונן מסבירה בפסק הדין כי אישור התוכנית ברמה המתארית אינו פוטר את המדינה לבצע את סקרי הסיכון וטיהור הקרקע בשלבי התכנון הבאים, ומזכירה כי גם הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה קבעה כי תנאי לאישור התוכניות המפורטות יהיה בדיקת הקרקע וטיהורה.
לדברי עו"ד אלי בן ארי, היועץ המשפטי של "אדם, טבע ודין", "המזהם משלם? במקרה הזה לא. השופטת התעלמה משיקולים משמעותיים של זיהום הקרקע ומי התהום. עמדתנו היא כי יש לפעול על-פי חוק, ועל המדינה לטהר את הקרקע שזיהמה ללא התניה של בנייה במקום. מדובר בשטח בו ערכי טבע רבים ועשרות אלפי עצים, והוא מהווה שריד אחרון לנופי השרון. לכן השאלה הגדולה היא איך מאזנים בין הצורך בשימור חלק משמעותי ככל הניתן מנופים אלה ובין הצורך שאין חולק עליו בתוספת יחידות דיור. נשקול לעתור לבית המשפט העליון. אנחנו לא נוותר, וככל שתהיה לנו עילה משפטית, נמצה אותה עד תום, כפי שעשינו באפולוניה".