רמת השרון באבל: רס"ן אמיר סקורי, בן העיר רמת השרון, לוחם בסיירת מטכ"ל מצטרף לרשימה הארוכה מאוד של בנינו מאזור השרון שנהרגו ונרצחו במתקפת החמאס בדרום.
2 צפייה בגלריה
רס"ן אמיר סקורי ז"ל
רס"ן אמיר סקורי ז"ל
רס"ן אמיר סקורי ז"ל
(צילום: פרטי)
אמיר, אח צעיר מבין ארבעה בנים, גדל והתחנך בבית הספר אור השחר. מורתו כרמלה לוביאן זוכרת אותו כנער ערכי, חייכן ואהוב, תלמיד מצטיין וטכנולוגי מאוד, שאהב להתנדב ראשון לכל משימה. בתיכון למד בישיבת בני עקיבא ברעננה, כאשר במהלך שנות לימודיו עסק בפרויקטים התנדבותיים בערי פיתוח, עד גיוסו. בצבא התנדב לסיירת מטכ"ל והיה קצין מוערך ושותף למבצעים ופעולות רבות. אמיר נשוי ואב לשניים.
ובתוך כך פורסם היום מכתב פרידה מצמרר שהשאיר להוריו יפתח יעבץ ז״ל, קצין מגלן מרמת השרון שנפל בקרב בנחל עוז: "הרבה מחשבות מתרוצצות בראש על למה אנחנו, למה עכשיו, למה שם. מתח באוויר, וגם בדיחות שחורות על מי יחזור ומי לא. הרבה דגשים. לעבוד לאט, להיות עירניים, לסרוק כל הזמן. אנחנו יודעים לקראת מה אנחנו באים, האויב מכיר את השטח ומכין לנו הפתעות. עוד מעט נעמוד בשטחי כינוס בתדריך אחרון לפני יציאה בידיעה ברורה (לפחות לי) שאנחנו יוצאים למבצע שלא כולנו נחזור ממנו.

2 צפייה בגלריה
סגן יפתח יעבץ ז"ל
סגן יפתח יעבץ ז"ל
סגן יפתח יעבץ ז"ל
(צילום: פרטי)

למרות זאת, אני מסתכל אחורה ולצדדים ואני מאוד בטוח בעצמנו. אנחנו חדים, התכוננו היטב, וכבר היינו במרחב הזה כמה פעמים. אני מנסה לדמיין את השעות הקרובות. להוביל את הדבר הזה, להיות שם ראשון בחלק הכי מורכב - זה בדיוק מה שחינכתם אותי לעשות. וכשהמחשבות מעט בורחות, למה אנחנו ולמה עכשיו, על זה אני חושב, ופתאום התשובה ברורה לי מאוד. להילחם על הארץ הזאת, להוביל את היחידה הזו, זאת לא גבורה עילאית - זה סטנדרט. ואם הייתי צריך לפסל מחדש את חיי, לא הייתי משנה דבר. אוהב אתכם".
קראו גם:
בלחימה נהרגו ונרצחו תושבי השרון: סרן (מיל') רועי נגרי, מפק"ץ בביה"ס ללוט"ר, בן 28, מרעננה, סמל בן רובינשטיין מדריך בלוט"ר, מ"פ ביחידת עוקץ, סרן אריה שלמה צירינג בן 27, מ"פ סרן טל גרושקה בן ה-25 מכפר סבא, לוחם הימ"מ בר סיוון בן ה-33 גיא בזק לוחם גדוד 51 בן ה-19, שניהם מכוכב יאיר צור יגאל. בין הנרצחים גם סמל עדן אלון לוי ז"ל מהישוב נירית וסגן יפתח יעבץ לוחם יחידת הקומנדו מגלן מרמת השרון. כמו כן נרצחו הכדורגלן ליאור אסולין מרעננה ומרינה אלמגור בת ה-76 מכפר סבא.
יהי זכרם ברוך