סאגת הדחת סגנית ראש העיר: עיריית הרצליה טוענת כי לאחר בדיקה נוספת נמצא כי החלטת מועצת העיר להדיח את סגנית ראש העיר עפרה בל לא התקבלה ברוב הדרוש (רוב חברי המועצה - 11 במספר, אלא רק ברוב יחסי) ולפיכך הדיון החוזר בהחלטה בישיבת המועצה השבוע מבוטלת, ועפרה בל תמשיך לכהן בתפקידה.
1 צפייה בגלריה
עפרה בל. ממשיכה לתפקד
עפרה בל. ממשיכה לתפקד
עפרה בל. ממשיכה לתפקד
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>>>
כזכור, בישיבת מועצת העיר בשבוע שעבר הצביעו רוב חברי המועצה (עשרה חברים), על הדחתה של סגנית ראש העיר עפרה בל מתפקידה, זאת בשל מה שהם כינו "תפקוד לקוי", כעת העירייה מודיעה כי הדחה זו אטינה חוקית היות ועל פי פקודת העיריות נדרש רוב חברי המועצה (11 ולא 10) להדיח סגן ראש עיר.
"בבוא היום הציבור הוא שישפוט את אופן הפעולה של אותם נבחרי ציבור, אשר ניצלו לרעה את המנדט שניתן להם ולא בחלו בשום אמצעי, כולל אילתור ישיבת מועצה בניגוד לדין, לצורך קידום אג'נדה, המונעת מאינטרסים אישיים, והיטפלות בעלילות שווא מבזות כלפי סגנית ראש העיר, עפרה בל", תקף פדלון השבוע, "אני מברך על כך שהניסיון הנואל להדחתה עלה בתוהו - מצער אותי שחברי האופוזיציה נוהגים בזילות כלפי מוסד מועצת העיר ובוחרים לבוז לחוק ולסדרי המינהל התקין. אני מצפה מכלל חברי המועצה, בין אם באופוזיציה או בקואליציה, להתעסק בקידום ענייני העיר ובטובת הציבור ולא במניפולציות קטנוניות ואישיות. במיוחד בימים אלו, שאנו ניצבים בפתחה של שנת הלימודים והערכים של כבוד ההדדי וסובלנות הם הערכים אותם אנו אמורים להנחיל, באמצעות דוגמת התנהגות אישית, לילדי העיר".
הודעה זו של העיריה עוררה את כעסם של חברי האופוזיציה. מאיה כץ יו"ר האופוזיציה מסרה: "מוטב היה לו ראש העירייה היה עוסק בפתרון הבעיות של העיר ובתושביה עשירית מהזמן שהוא מקדיש בכדי להגן על הגברת בל. העובדה שמשה תוקף באפן אישי את חברי המיעוט באופוזיציה שעושים את עבודתם נאמנה, במקום להתייחס באופן ענייני לכל הטענות שעלו בישיבת המועצה כלפי התנהלותה, מעלה חשש כבד למנהל לא תקין.
"עופרה בל מנצלת לרעה את כוחה מעמדה וסמכותה ולכן אין פה שום עניין אישי כפי שמנסה פדלון לצייר את זה, אלא מדובר בהתחמקות וחוסר יכולת להתמודד עם הטענות הקשות על ניהולה הכושל בגיבוי מוחלט שלו. הישיבה התקיימה כחוק ועשרה חברי מועצה אמרו את דברם כאשר הצביעו בעד פיטוריה של הגברת בל. המביך ובעיקר המדאיג בכל התהליך, הוא שההבהרה שיצאה בנוגע להחלטה מעידה על כך שראש העיריה לא הגיע מוכן לישיבה, לא ידע לנהל אותה, לא הכיר את החוק, ומילא לא להכיר- לא להבין אותו. שהרי הוא זה שקבע שיש רוב וההצעה עברה וזימן דיון נוסף. ואם כך מתנהל ראש העירייה בנושא שכל כך יקר לליבו שערו בדעתכם כיצד מתקבלות שאר ההחלטות?״.
"אנחנו עומדים בפני אחד משני מצבים מאוד מביכים לראש העירייה", אמרה יו"ר סיעת דרך חדשה דנה אורן ינאי, "או שפדלון הפסיד בהצבעה, הכריז על הפסדו, ביקש הצבעה חוזרת, ואז פעל בדרכים מוזרות נגד ההחלטה הדמוקרטית. או שפדלון פשוט לא מכיר את החוקים, והכריז על הפסד, שלא היה. והיום הוא הודה מול כל תושבי הרצליה ועל גבי העיתון, שהוא אינו יודע מהם החוקים והכללים של ניהול העיר. אני חושבת שהרצליה צריכה ראש עיר שמכיר את חוקי הדמוקרטיה ושאיננו פועל נגדם. אחד מהדברים החשובים בלפעול למען הדמוקרטיה הוא להקשיב לטענות מוצדקות על התנהלות לא-תקינה של נבחרת ציבור, ובהתאם לנדרש לפעול להחלפתה. זאת, במקום להתנגח במי שמבקשים להגן על טובת הציבור, על כספו ועל נכסי העיר".