כחודשיים אחרי הפיצוץ הראשון, וכשבועיים אחרי הפיצוץ השני שארעו במתחם תע"ש בנוף ים - נראה שהמדינה לא למדה כלום, והפעם במתחם המקביל לו: תע"ש רמת השרון.
 
2 צפייה בגלריה
עבודות במתחם תע"ש נוף ים
עבודות במתחם תע"ש נוף ים
עבודות במתחם תע"ש נוף ים
(צילום: דוברות העירייה)

עיריית הרצליה עצרה אתמול (שני) טרקטורים שפעלו במתחם תע"ש רמת השרון ללא אישורים, ללא תיאום עם המשרד להגנת הסביבה והעירייה, ומבלי שנעשה סקר סיכונים.
 הטרקטורים, שפעלו מטעם חברת אלביט, נועדות לחשיפת הקרקע לצורך מסירתה לרמ"י לצורך דיגום ותחילת עבודות בנייה. הטרקטורים השמידו עשרות דונמים של עצים לשימור, פגעו בקרקע, ובנוסף, חשפו עשרות חביות שהוטמנו במקום על ידי תע"ש.
 
2 צפייה בגלריה
עבודות במתחם תע"ש נוף ים
עבודות במתחם תע"ש נוף ים
עבודות במתחם תע"ש נוף ים
(צילום: פרטי)

הנהלת עיריית הרצליה הגיעה למקום ומנעה את המשך העבודות ובכוונתה להוציא צווי מניעה בשל החשש לסכנה ופגיעה בתושבים והסביבה. מעיריית הרצליה נמסר כי היא לא תאפשר לקדם תכניות בינוי על קרקעות מזוהמות ומסוכנות.
קראו גם:
"חברת אלביט בחרה לפעול ברשלנות, באופן חסר אחריות וללא כל תיאום עם הרשות המקומית והחברה לשירותי איכות הסביבה – ובכך להעצים את הפצצה המתקתקת. לנוכח הפיצוצים האחרונים במתחם נוף ים, המינימום המתבקש מחברת אלביט היה לתאם מראש כל צעד באתר המקביל, קל וחומר לפני עליית כלים כבדים לשטח שאיש אינו יכול לדעת את היקף חומר הנפץ הפעיל הטמון בו. בנוסף, בחרה אלביט לשלוח את הטרקטורים לביצוע הרס ללא אבחנה של משאבי הטבע, לרבות עצי פיקוס ואקליפטוס, תוך גרימת נזק בלתי הפיך ותוך סטייה חמורה מההיתר שטרם הוברר אם וכיצד ניתן לה".