תביעה: הארון החדש נפל על בעליו וגרם לו לפציעות קשות. גם בחלומות הגרועים ביותר, לא שיער פנסיונר תושב הרצליה (67) כי הארון החדש שאותו רכש ממיטב כספו, יקרוס עליו ויהפוך אותו לנכה.
2 צפייה בגלריה
נפל עליו ארון הבגדים
נפל עליו ארון הבגדים
נפל עליו ארון הבגדים
(צילום: שאטרסטוק)
התושב, שהפך לפנסיונר בשנה האחרונה, רכש דירה חדשה בקריית גת, לצורך השכרתה, כדי להגדיל את קצבתו החודשית, אך לרוע מזלו, הוא נותר חבול ופצוע עוד בטרם אוכלסה הדירה. בצר לו, פנה האיש לעורכת הדין ליטל ביבר חייקין, ממשרד עורכי הדין ביבר-חייקין-לקואה-הררי, העוסקת בדיני נזיקין, וזו פנתה לאחרונה, במכתב דרישה, לחברה ממנה נרכשו הארונות.
על פי הנטען במכתב הדרישה, לפני מספר חודשים רכש הפנסיונר שני ארונות הזזה חדשים. בחודש נובמבר האחרון נשלחו מתקינים מטעם החברה, והתקינו שני ארונות בגדים מצופים מראה בחדרי הדירה שאותה רכש הפנסיונר, ואשר טרם אוכלסה.

2 צפייה בגלריה
עו"ד ביבר חייקין
עו"ד ביבר חייקין
עו"ד ביבר חייקין
(צילום: לילך רז)

לדברי עו"ד ביבר חייקין, בחודש שעבר הגיע בעל הדירה למקום, לצורך התקנת גז במטבח הדירתי. באותה הזדמנות, הוא נכנס לחדר השינה כדי לראות את הארון החדש. אלא שלטענתו, מיד לאחר שהזיז את דלת הארון ימינה ושמאלה, הארון התפרק לחלוטין, והמראות, המדפים והקרשים הכבדים מהם הורכב, נפלו עליו בעוצמה רבה, וגרמו לו לפציעות חמורות.
למכתבה של עו"ד ביבר חייקין צורפו תמונות המעידות על התאונה הקשה.
כתוצאה מהתאונה, כך נטען, ספג בעל הדירה חבלות בבית החזה, בכתף ובאמת ימין. הוא פנה לקבלת טיפול רפואי במרכז חירום של קופת החולים בה הוא מבוטח, שם נמצא כי הוא סובל מסימני חבלה, רגישות, כאבים והגבלה בטווח תנועות הכתף ואמת ימין, וכן מרגישות ומכאבים בצלעות. בבדיקת אולטרסאונד של כתף ימין, שאותה עבר כעבור מספר שבועות, התברר כי הוא סובל מקרע חלקי בגיד הכתף.
בעקבות התאונה, כך נטען, החל בעל הדירה לסבול, בין היתר מרגישות, מכאבים וממגבלה ניכרת בטווח תנועות יד ימין, ידו הדומיננטית, והפך למוגבל מאד בתפקודו.
לטענת עו"ד ביבר חייקין, האחריות לקרות התאונה מוטלת, ללא ספק, על חברת הארונות, שכן היא סיפקה, לדבריה, ארון פגום, או שנציגיה לא התקינו אותו בצורה תקינה ובטוחה.

קראו גם:

לדברי עו"ד ביבר חייקין, יש הממעיטים בנזק הנגרם מקרע בגיד הכתף, אך כל מי שבקי במעט בתחום מבין, שקרעים בגידי הכתף לא מחלימים מעצמם לעולם, ועלולים רק להעמיק, ואף להיקרע כליל, בחלוף השנים, תוך שהתהליך מלווה בכאבים עזים, ובסבל רב.
על פי הערכתה, ממקרים דומים בהם טיפלה בעבר, מצבו של בעל הדירה רק עלול להחמיר, ואם יוחלט שלא לנתחו, הוא עתיד לסבול ממגבלה גדלה והולכת בתפקוד יד ימין, שהיא כאמור, היד הדומיננטית שלו.
במצב שכזה, הוא עלול לסבול ממגבלת תנועה חמורה ומגבלת כוח, שתקשה עליו לתפקד, ובין השאר, כמעט ולא תאפשר לו לבצע פעילות ספורטיבית.
לדבריה, קיימת תמיד אופציה לבצע ניתוח כתף, שכרוך בהרדמה מלאה והתאוששות. התאוששות מניתוח כתף על פי רוב נמשכת חודשים ארוכים, ואף מעבר לשנה, תוך ביצוע טיפולי פיזיותרפיה רבים.
לדברי עו"ד ביבר חייקין, בגילו של הפנסיונר, ובמצבו הבריאותי, כלל לא בטוח שהרופאים ימליצו על ביצוע ניתוח שכזה, שכאמור כרוך בהרדמה מלאה, אשר לא תמיד מומלצת או אפשרית במצבים בריאותיים מורכבים.
לדבריה, בשלב זה, ועל רקע העובדה שמדובר בתאונה טרייה יחסית, לא התגבשה נכותו הצמיתה של בעל הדירה, ועל כן לא ניתן עדיין לקבוע את אחוזי הנכות שמהם יסבול לשארית חייו, כתוצאה מהתאונה המיותרת.
לדברי עו"ד ביבר חייקין, בהתאם לאופי הפגיעה, היא בטוחה כי תתגבש לבסוף נכות צמיתה הקשורה לתפקוד זרוע ימין הדומיננטית, ובמצב שכזה, הפיצויים הצפויים, לאור הכנסתו וגילו של בעל הדירה, עתידים להגיע לעשרות עד מאות אלפי שקלים, כמובן בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו לבסוף.
בשלב זה, בו נשלח מכתב דרישה בלבד, לא נקבה עו"ד ביבר חייקין בגובה הפיצוי הנדרש, ורק ביקשה להעביר אליה, בהקדם האפשרי, את פרטי חברת הביטוח המבטחת את חברת הארונות, וכן זהות צדדים שלישיים שייתכן שביטחו ספקים שונים של החברה במועד התאונה.