בסוף השבוע האחרון נהרגו בתאונות דרכים שני רוכבי אופנוע ורוכב נוסף נהרג שלשום (ראשון). שנת 2021 היא שנת שיא קשה וכואבת במותם של רוכבי האופנועים עוד בטרם הסתיימה כשבמהלכה נהרגו בתאונות דרכים 79 רוכבי אופנועים, זאת לעומת 68 שנהרגו בכל שנת 2020 שגם היא הייתה שנת שיא במותם של הרוכבים.
קראו גם >>>
בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני ההיפגעות של רוכבי האופנועים והקטנועים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2016-2020) בערים מעל 50 אלף תושבים ואת חלקם היחסי של הרוכבים הנפגעים מכלל נפגעי תאונות הדרכים בעיר.
על פי הנתונים, בהרצליה נפגעו 749 בני אדם בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2016-2020) מהם 111 רוכבי אופנועים וקטנועים שמהווים 14.8% מסך הנפגעים בעיר. הרצליה מדורגת במקום השמיני במסוכנות לרוכבי הדו גלגלי.
ברעננה נפגעו 500 בני אדם בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2016-2020) מהם 57 רוכבי אופנועים וקטנועים שמהווים 11.4% מסך הנפגעים בעיר. רעננה מדורגת במקום ה-12 במסוכנות לרוכבי הדו גלגלי.
בהוד השרון נפגעו 281 בני אדם בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2016-2020) מהם 40 רוכבי אופנועים וקטנועים שמהווים 14.2% מסך הנפגעים בעיר. הוד השרון מדורגת במקום התשיעי במסוכנות לרוכבי הדו גלגלי.
בכפר סבא נפגעו 761 בני אדם בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2016-2020) מהם 79 רוכבי אופנועים וקטנועים שמהווים 10.4% מסך הנפגעים בעיר. כפר סבא מדורגת במקום ה-16 במסוכנות לרוכבי הדו גלגלי.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת 2021 מציבה בפני הממשלה תמונת מצב קודרת ועגומה כאשר אוכלוסייה אחת בולטת לרעה בהיפגעות הגבוהה ואלו הם רוכבי האופנועים והקטנועים. במשך שנים המדינה הפקירה את הרוכבים והתוצאה היא עליה חדה ורצופה במספר הרוכבים ההרוגים מתאונות דרכים.
"במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להכין תכנית לצמצום הקטל בקרב הרוכבים. יש להחזיר את הכסף שנלקח מפרויקט התקנת פסי ההגנה במעקות הבטיחות ולהשקיע אותו לא רק בכבישים חדשים אלא גם בכבישים הישנים שבם נהרגים רוכבי רבים. יש להגביר את המודעות בקרב הרוכבים לרכיבה בטוחה ועידוד התקנת מערכות בטיחות בכלי הרכב הדו גלגליים. שילוב של הסברה וחינוך, שיפור התשתיות ושיפור מיומנויות הנהיגה יובלו לצמצום היפגעותם של הרוכבים ויצילו חיים".