הדיווחים השוטפים מהמלחמה בעזה, בצירוף הקמפיינים הפוליטים שמתחוללים באינטנסיביות לא פחותה ברחבי ערי השרון, ממלאים את הרשתות החברתיות, וגורמים לרבים להתבלבל. זו לא מערכת בחירות רגילה, זה ברור, אבל האם המשך הלחימה ומצב הרוח הירוד מזה כארבעה חודשים יצליח להניע את המצביעים לפעולה?
3 צפייה בגלריה
יריב פישר ומשה פדלון
יריב פישר ומשה פדלון
יריב פישר ומשה פדלון
(צילומים: אילן בשור, אלעד מלכא)
"זו בעצם שאלת השאלות שניתן יהיה לבחון אותה רק בשעת מעשה", אומר ד"ר רון רבינוביץ, תושב רעננה ויועץ פוליטי, "הצפי הוא שהמערכת תתחיל להתעורר בשבוע האחרון. זה מקרה יוצא דופן, מערכת בחירות מוניצפליות בשעת מלחמה, שלא חווינו אותו מעולם. בדרך כלל, על פי הידוע עד כה אחוזי הצבעה נמוכים, באופן זהיר, טובים יותר לראש או ראשת העיר המכהנים. נוכל להיות חכמים יותר עוד שבועיים".

3 צפייה בגלריה
אייל פביאן ויריב פישר
אייל פביאן ויריב פישר
אייל פביאן ויריב פישר
(צילום: ישראל הדרי)

כך או כך, בהמשך לסקירה השבועית על מערכות הבחירות בערי השרון ננתח אודות העיר הרצליה.

פדלון מול פישר

עד לפני מספר חודשים, עוד בטרם המלחמה ומחאת הרפורמה המשפטית, אחד מראשי הערים הבטוחים בכהונתם בישראל ובטח בערי השרון היה ראש עיריית הרצליה, משה פדלון.
זה האחרון הצליח לשמר סטטוס קוו בהרצליה ולהפוך אותה לאחת מהערים המשגשות בישראל עם שביעות רצון גבוהה של תושביה.
ואז הגיעה המחאה, והיו קולות רבים שייחסו לפדלון חוסר אקטיביות ואפילו 'גרירת רגליים' נגד מדיניות הממשלה, וזאת בהתאם לרצונו "לשמור על יחסים טובים גם עם בוחרי הימין והדתיים בעיר", כדברי מתנגדיו.
הראשון שצבר תאוצה בהקשר זה, והפך לראש החץ בעניין, היה חבר המועצה יריב פישר ממפלגת "יש עתיד". "הרצליה ידועה כעיר שתושביה משויכים לצד השמאלי של המפה ונראה היה כי המחאה עלולה לפגום באופן קשה בתמיכה הגורפת שהייתה עד כה לפדלון בקרב תושבי העיר", אומר גורם פוליטי בכיר, "הניסיונות של פדלון 'למזער נזקים' ולהצהיר מספר פעמים כי הוא מתנגד לרפורמה המשפטית, לא הועילו הרבה. ונדמה היה כי סוג של כדור שלג החל להתגלגל".

3 צפייה בגלריה
ראש העירייה משה פדלון ומאיה כץ. שוב ביחד
ראש העירייה משה פדלון ומאיה כץ. שוב ביחד
ראש העירייה משה פדלון ומאיה כץ. שוב ביחד
(צילומים: אסף פרידמן)

"יריב פישר", אומר הגורם הפוליטי, "הוא בדיוק מהחומר 'היש עתידי' הקלאסי: צעיר, נחוש, ליברלי, מה שנראה הטייפקאסט האידיאלי של המצביעים הפוטנציאליים בהרצליה. פדלון הבין מאוד מהר את הסכנה הפוליטית, ומייד החל לפעול בנושא ברמה הפוליטית. הוא צירף אליו את יריבתו המיתולוגית מאיה כץ ומפלגתה, ובכך למעשה ניסה לעקר את העוקץ מיריבו הפוליטי. אלא שגם פישר לא טמן ידו בצלחת והצליח לאחד מסביבו את כל ראשי המפלגות הליברליות ולהפוך מועמד מטעמם".

קראו גם:

אלא שאז פרצה המלחמה. "לדעתי, המלחמה עיקרה לחלוטין את הליבה מהמחאה המשפטית, אם כי לא מההתנגדות לממשלה. כלומר, יש התנגדות גדולה בהרצליה לשלטונו של ראש הממשלה נתניהו, אבל הרפורמה המשפטית ממש לא על סדר היום. וכאן נשאלת שאלת השאלות: האם יצליח פישר לרתום את קהל המצביעים הרחב המתנגד לממשלה, להתנגד גם לפדלון. דבר אחד זה להחדיר שפדלון הוא 'שמרן' שמנסה לרצות גם בוחרי ימין ולא מתנגד לרפורמה, ודבר שני לחלוטין זה לומר שפדלון הוא ביביסט או תומך נתניהו באיזה אופ".
"ההערכה הסבירה ביותר היא שפדלון יצליח לצלוח גם את המשוכה הזו וימשיך לקדנציה נוספת".