אירוע חמור בתיכון יוקרתי במרכז הארץ, כאשר שני תלמידים החליטו לבצע "אתגר טיקטוק" במהלכו אחד מהם הפשיט את בגדיו התחתונים של תלמיד אחר מהשכבה, והתלמיד השני צילם אותו עירום והראה את הסרטון לתלמידי השכבה.
2 צפייה בגלריה
התעללו וצילמו את התלמיד
התעללו וצילמו את התלמיד
התעללו וצילמו את התלמיד
(צילום המחשה: Shutterstock)
"זו הייתה השפלה", סיפר בזעזוע ל-mynet תלמיד שהיה עד לאירוע, "כל השכבה מדברת על זה. הוא חבר שלי, ועכשיו הוא מרגיש נורא".
לדברי הורים בית הספר לא דיווח להם על האירוע מיד, ורק למחרת הגיעה הודעת ווטסאפ ממרכזת השכבה, אשר תיארה את פרטי המקרה וציינה כי "בית הספר מתייחס למקרה בחומרה רבה, האירוע טופל באופן מיידי על ידי הנהלת בית הספר בכל האמצעים העומדים לרשותה".
רכזת השכבה הוסיפה: "נמשיך לפעול כדי למגר את התופעות המסוכנות העולות מצפייה ברשת בכלל ובטיקטוק בפרט על ידי שיח חינוכי, הסברה ואכיפה".
"האירוע התרחש בסוף השיעור, בעוד הילדים מתגודדים מול המורה", אמר מנהל בית הספר. "טיפלנו במקרה בשני מישורים: ראשית כל, הילד הנפגע מול היועצת, תוך שעדכנו את ההורים. המלצנו להם לפנות ולהגיש תלונה במשטרה ואף למוקד סיוע 105, אך הם בחרו שלא לעשות זאת. בתחילת השבוע הילד כבר שב לכיתה ונראה שחזר לשיגרה, אך אנו ממשיכים לעקוב ולראות שהכל כשורה. לגבי שני הילדים הנוספים – שניהם הודו במעשה, הביעו חרטה, ואף התנצלו בכתב ובעל פה בפני הילד שפגעו בו. הילדים הושעו לשלושה ימים, וכרגע הם על-תנאי עד סוף השנה על כל אירוע מטריד או אלים אחר".

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
טיקטוק
טיקטוק
טיקטוק
(צילום: Shutterstock)

לדברי המנהל, דמות מוכרת מאוד במערכת החינוך המקומית, "אנו נאבקים בכל יום מול אירועי טיקטוק, ומה שהפך לצערנו למסורת בשנים האחרונות, אלו גם המעשים החמורים הנלווים להם, וכך אנו גם מתייחסים אליהם. כבר היו לנו מקרים של דחיפות ילדים בעקבות סרטונים – אך אלו אירועים שפותרים במקום. יחד עם זאת, על אף חומרת המעשה הספציפי הזה, כאמור, ההורים בחרו שלא להגיש תלונה במשטרה".
האם הילדים הפוגעים נחשבים לבעייתיים?
"ממש לא, הם נורמטיביים לחלוטין ועשו זאת בגלל אווירת הטיקטוק. המאבק להיות מקובל בחברה וגם להצליח עם החומר הלימודי הוא צורך הישרדותי יומיומי בקרב כולם – וכל אחת ואחד מחפש איך להבליט את עצמו, ובחלק מן המקרים הדוגמאות שליליות. אנו מעבירים להם סדנאות על חינוך מיני, כיבוד הפרט והאחר, ושאין מקום בחברה למעשים כאלו, ואני אכן מקווה מאוד שמקרה כזה לא יחזור שוב".