ראובן לנדאו מהיישוב נופים שבשומרון ואיתי מזור ממושב בית עריף הם שני הצעירים בני ה-18 אשר היו מעורבים בתאונת טרקטורון קשה בסוף השבוע בקנדה.
2 צפייה בגלריה
ראובן לנדאו ז"ל
ראובן לנדאו ז"ל
ראובן לנדאו ז"ל
(צילום: מהטיקטוק)
בתאונה הטרגית שהתרחשה ביום שישי נהרג לנדאו ומזור נפצע באורח קשה. מזור מאושפז כעת בבית חולים בחו"ל כשמשפחתו הקרובה לצדו. לנדאו, שהיה אמור להתגייס בקרוב לשייטת 13, יובא למנוחות היום (שני) אחר הצהריים בבית העלמין ביישוב יקיר.
השניים, שלמדו בשכבת סופה בבית הספר רמות ים בכפר הנוער מבואות ים שבמועצה האזורית עמק חפר, נסעו יחד לטיול לפני הגיוס. משרד החוץ עדכן את המשפחות וקונסול ישראל בטורנטו עומד בקשר עם שתי המשפחות.
עם היוודע דבר מותו של לנדאו, העלו חבריו סרטונים ופוסטים ברשת, כולל שירים המוקדשים לזכרו. בין הפוסטים בלט סרטון טיקטוק שחשף את פועלו של הנער הצעיר. חלק מהסרטון צולם על ידי הדר אריאלי בת ה-16 שמספרת כי ראובן היה בן אדם מדהים. "הוא עזר לי בכל כך הרבה רגעים בחיים. תמיד תמך והיה שם. כשהודיעו לנו בקבוצות הוואטסאפ שהוא מת לא האמנו. זה עד עכשיו לא נתפס. ביקשתי מאמא שלי לקחת אותי להלוויה שלו. אני לא מאמינה שהוא איננו. את החלק בסרטון שהוא צועק שם 'עלה ים' אני צילמתי. לדעתי, זה בין הסרטונים האחרונים שצילמו אותו פה. עצוב מאוד. מדובר בבחור שהיה אח גדול לכולם. הוא היה מפקד הסירה שלנו. כל השכבה שלי מכירה אותו וגם אחי נאור שהיה רץ איתו. הוא תמיד חי על הקצה ונהנה מהחיים''.


גם אחיה נאור מספר על אבידה גדולה. "הוא היה חבר טוב של איתי והם כל הזמן היו ביחד ועשו הרבה דברים ביחד. הוא ממש רצה להתגייס והתאמן המון'', הוא מספר בכאב. "אני בהלם. קשה לי. אני לא מאמין שהוא מת. הייתי מסתכל עליו מתאמן. פשוט לא להאמין שהוא איננו. כששמעתי שהוא מת התאספנו החברים, התחבקנו ובכינו''.
אליס כריסי, אמם של הדר ונאור שהכירה את ראובן ואיתי, מסרבת להאמין שאסון כזה קרה לנערים. "הכרתי אותם. עצוב מאוד לשמוע שזה קרה לראובן". בפוסט שהיא פרסמה עם היוודע דבר מותו היא כתבה: "עצוב לי... ראובן לנדאו... מטובי ילדי הארץ בוגר מבואות ים, רק עכשיו סיים ואמור היה להתגייס לשייטת 13... רק לפני חודש בטקס סיום הוביל בצעקות 'עלה ים' נהרג בתאונה בקנדה בטיול לפני צבא". הפוסט מלווה בשיר של יהודה פוליקר "מאוחר אולי מוקדם". עוד כתבה, "איתי מזור, גם בוגר מורדם ומונשם, תתפללו שיחזור לאיתנו במהרה איתי בן נטלי. מחזקת את כל תלמידי כפר הנוער השרויים בהלם. חיוכו של לנדאו ילווה את כולם. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. עצובבבב".
בבית הספר רמות ים, שם סיימו השניים השנה את לימודי כיתה י"ב בשכבת סופה, עדכנו את התלמידים בפוסט כי השניים עברו תאונה קשה. "לצערנו הרב, ראובן נהרג. איתי נפצע קשה", נכתב בהודעה שפרסמו. "שולחים את תנחומינו העמוקים למשפחתו של ראובן ומחזיקים אצבעות לרפואתו של הפצוע".

2 צפייה בגלריה
ראובן לנדאו ז"ל
ראובן לנדאו ז"ל
ראובן לנדאו ז"ל
(צילום: מהטיקטוק)

קראו גם:
הפרסום על מותו של ראובן הכה בתדהמה גם את חבריו שגרים באזור עמק חפר. בפוסט שהוציאה המועצה האזורית עמק חפר נכתב: "המועצה אבלה וכואבת את מותו של ראובן לנדאו, אשר סיים השנה כיתה י"ב בבית הספר רמות ים שבכפר הנוער מבואות ים, בתאונת דרכים קשה בחו"ל. אנחנו שולחים את תנחומינו העמוקים למשפחתו של ראובן ומחזיקים אצבעות להחלמתו של איתי''. עוד נכתב: "ביחד עם ראובן היה בן שכבתו, איתי מזור אשר נפצע קשה בתאונה ומטופל בשעה זו בבית החולים בחו"ל".