הגשמת חלום: בגיל 81, זכתה מירלה לביא, דיירת בית האבות "עמל בשרון" מבית "עמל ומעבר" ברעננה להגשים חלום ולבקר בכותל המערבי. ביקור זה התאפשר הודות לפרויקט מיוחד להגשמת חלומות עבור ניצולי שואה, שיתוף פעולה בין עמותת עזר מציון ומשרד הבריאות.
3 צפייה בגלריה
מירלה לביא בכותל המערבי
מירלה לביא בכותל המערבי
מירלה לביא בכותל המערבי
(צילום באדיבות: רשת "עמל ומעבר")
מירלה לביא, ילידת לוב, חוותה את המלחמה בגיל צעיר מאוד. היא התייתמה וגורשה בגיל 5, ועלתה לישראל בין השנים 1948-1951. לאחר תקופה במחנה פליטים, בנתה את חייה בישראל והקימה משפחה - היא אם לארבעה ילדים. כיום, מירלה מתגוררת בבית האבות "עמל בשרון" כבר שנה וארבעה חודשים, שם היא מקבלת טיפול מסור וחם.

קראו גם:

רונית מירון, עובדת סוציאלית שמובילה את תחום ניצולי השואה בעמל בשרון, מספרת על הפרויקט: "מראיינים כל דייר שהוא ניצול שואה ושואלים אותו איזה חלום יש לו, מה עוד הוא היה רוצה להגשים במהלך חייו... העמותה הזאת מאפשרת להגשים להם באמת את החלום." עבור מירלה, החלום היה לבקר בכותל המערבי. הביקור אורגן בקפידה, כולל הסעה מיוחדת והליווי הנדרש. בנוסף לזה, גם מירלה עשתה הכנות משלה וקנתה חליפה לבנה ועגילים חדשים לרגל האירוע.

3 צפייה בגלריה
מירלה לביא עם משפחתה
מירלה לביא עם משפחתה
מירלה לביא עם משפחתה
(צילום: באדיבות רשת עמל ומעבר)


מירלה יצאה למסע המרגש בליווי בתה ג'ולי ושני נכדיה. ג'ולי, בתה, תיארה את החוויה בהתרגשות רבה: "היה מאוד מאוד מרגש. אחד הדברים הכי טובים שעשיתי עם אמא שלי אי פעם... אמא גם השתנתה לטובה - בחיוביות ובאנרגיות." הביקור בכותל היה רגע מכונן עבור המשפחה כולה. "אמא מאוד התרגשה ובכתה המון, אחרי הרבה שנים שהיא לא בכתה" סיפרה ג'ולי. "זה בכי בריא... היא חוותה באמת הגשמת חלום שהיה לה".

3 צפייה בגלריה
מירלה לביא בכותל המערבי עם משפחתה
מירלה לביא בכותל המערבי עם משפחתה
מירלה לביא בכותל המערבי עם משפחתה
(צילום: באדיבות רשת עמל ומעבר)

בנוסף למשפחה, הצטרפו לסיור גם אבי חלא, נהג האמבולנס, וריבקי שוורצבאום, נציגת העמותה עזר מציון. "הסיור היה מדהים. זה היה ממש מרגש, היה ניכר שזה ממש משמעותי למירלה ולמשפחה. תמיד מאוד מיוחד להיות חלק מחוויה כזאת, בייחוד אצל מירלה שזאת הייתה הפעם הראשונה שלה בכותל ובירושלים, ובחוויה של כל המשפחה שפעם ראשונה ביחד יוצאת לטיול," מספרת ריבקי על הסיור, "זה באמת היה משהו מיוחד ויוצא דופן, אפילו במסגרת הפרויקט הזה. זכות להיות חלק מחוויות משמעותיות כאלה של אנשים".
המסע לירושלים היה הרבה יותר מאשר טיול רגיל. עבור מירלה ומשפחתה, זו הייתה הזדמנות ליצור זיכרונות חדשים ולחזק את הקשר. "הנכדים הצליחו להתחבר לסבתא, לאהוב את סבתא. זה דברים שלא היו. זה מאוד משמעותי." הוסיפה ג'ולי. "אין להם הרבה מפגשים כאלה, כי היא הייתה מאוד מאוד חולה. אבל הטיפול שהיא מקבלת שם מצוין. הם מהממים שם בבית אבות, כולם נחמדים. גם אמא מאוד אוהבת אותם," היא מספרת.
הביקור בכותל השאיר רושם עמוק על מירלה ומשפחתה. ג'ולי ציינה כי זו הייתה הפעם הראשונה שישבה עם אמה בבית קפה ויצאה איתה לטיול. "זה שבכלל הצלחנו לעשות את הנסיעה והצלחנו לתקשר ולדבר עם הנכדים ולצחוק, והיא סיפרה לנו דברים, זה היה מדהים," אמרה בהתרגשות.
כחלק מהביקור המרגש בכותל המשפחה נכנסה גם למייצג חדש של הקרן למורשת הכותל, שנקרא "שער שמיים". המייצג נמצא ברחבת הכותל ומונגש לנכים. "הסבירו לנו על ירושלים ומאוד התרגשנו שזה היה מתאים לנכים. היה מקסים, נורא התלהבנו. הכל היה ציורי, הסאונד היה מרגיע, ואמא שלי בכתה המון, היא מאוד מאוד התרגשה, היה לה יום מדהים" מספרת ג'ולי.
המשפחה הביעה את תודתה העמוקה לכל המעורבים בפרויקט. "אין לי מילים לתאר את החוויה הכל כך מיוחדת שעברנו. הצלחתם לאחד בין אמא, לבת, בין סבתא לנכדים, ואין יותר טוב מהכותל, מקום שכולו אחדות, אהבה, אמונה ותפילות לבורא עולם. אנחנו מאוד מאוד מודים לכם, לעזר מציון, למשרד הבריאות, לקרן למורשת הכותל שנתנו לנו להיכנס לרחבה עם האמבולנס ולבנות השירות שלהם שהגיעו לבית האבות ולכל העוסקים בדבר הנפלא הזה," אמרה ג'ולי.