הדרמה הבולטת בשרון מתמקדת, איך לא, ברמת השרון. אחרי שנים בהן הורחק מבניין העירייה, איציק רוכברגר מתכנן לכבוש אותה שוב. ראש העירייה אבי גרובר פרש, וארבעה מתמודדים טוענים לכתר, רוכברגר, גייל שורש, קרן מקסימוב וגיא קלנר.
2 צפייה בגלריה
קרן מקסימוב, גיא קלנר, גייל שורש ואיציק רוכברגר
קרן מקסימוב, גיא קלנר, גייל שורש ואיציק רוכברגר
קרן מקסימוב, גיא קלנר, גייל שורש ואיציק רוכברגר
(צילומים: יח"צ)

חידת רוכברגר

הבחירות ברמת השרון מתומצתות בשתי מילים: איציק רוכברגר. אולי שלוש: איציק רוכברג, נקודה. מאז פרישתו המפתיעה של ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר לפני כשנה, והידיעות המוקדמות על כוונתו של ראש העירייה הקודם שהורשע בפלילים רוכברגר לשוב לתפקידו לאחר תקופת הצינון שנגזרה עליו - המערכת הפוליטית ברמת השרון הקטנה שבערי האזור, נכנסה לסחרחרה.
רוכברגר היה אהוד, מאוד אהוד. הוא הזכיר בהרבה מאפיינים את ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני וראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו. שלושתם היו אהודים ושלושתם הסתבכו בפלילים, אך בעוד שהקריירה הפוליטית של בן חמו בכפר סבא הסתיימה סופי, ושל לחיאני בבת ים עומדת למבחן הזמן, הרי שאצל רוכברגר, בעיקר עקב העבירות שלרבים מתושבי רמת השרון נראות כקטנוניות, הפופולריות שלו רק גאתה.

2 צפייה בגלריה
איציק רוכברגר
איציק רוכברגר
איציק רוכברגר
(צילום: מוטי קמחי)

לזאת יש להוסיף כי התנהלותה של העיר בעשור שבהם נעדר לא הייתה על מי מנוחות, ולרבים מהתושבים היו טענות כלפי התפקוד השלטוני. רוכברגר כשועל פוליטי גם לא שקט על שמריו בעשור זה. הוא היה בקמפיין בחירות מתמשך במשך עשור, ונראה כי עתה הוא מתחיל לקצור את הפירות. עצם העלאת השאלה ברחובות העיר האם המתמודדים נגדו יצליחו לנצח מעמדינה את היחס אליו באופן מפליא, כאל ראש עיר מכהן.
מול רוכברגר ישנם שלושה מועמדים: שתי נשים, גייל שורש ("חופשי בעירנו בראשות גייל שורש") וקרן מקסימוב ("באה בטוב"), וחבר המועצה כמעט המיתולוגי גיא קלנר ("עתיד ליברלי"). המועמדים, אולי למעט מקסימוב, הולכים על הטיקט הלברלי דמוקרטי וינסו לכוון את הבוחרים ברמת השרון הידועים כמצביעי שמאל מרכז לעברם. אלא שרמת השרון לא עושה רושם שהיא מתעניינת כל כך בפן הזה של ההצבעה. הרכב האוכלוסיה בעיר כמעט ולא השתנה, רוב תושבי רמת השרון נמנים על חתך סוציו אקונומי מאוד מוגדר, שרואה בשלטון המקומי זרוע ביצועית לפתרון הבעיות המוניצפליות האישיות והפרטניות שלהם, מחניה ועד איסוף זבל.

קראו גם:

דומה שמערכת הבחירות ברמת השרון היא היחידה שמזכירה במקצת איך מערכת בחירות מקומית אמורה להתנהל. הפיכה משפטית? נתניהו? לזה נדאג בבחירות הארציות. עכשיו, מי דואג שלא יחסמו לי את החנייה בשמונה בבוקר? אם זו תהיה המגמה שתניע את הבוחרים לקלפי, לרוכברגר יש פער רציני מאוד על המתמודדים האחרים, ואז נצפה באחת ההפתעות חסרות התקדים בישראל. בכל מקרה, לתוצאות הבחירות ברמת השרון תהיה תהודה לא רק מקומית ואזורית, אלא גם ארצית.