שחקן הכדורעף בן חכים גויס עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" למילואים, ומאז ובמשך שלושה חודשים הוא משרת בפיקוד צפון כמ"פ בגדוד מילואים 393 של המשטרה הצבאית בדרגת סרן, ולא השתתף אפילו במשחק אחד של קבוצתו הפועל כפר סבא.
2 צפייה בגלריה
חכים במילואים. "עוד אחזור"
חכים במילואים. "עוד אחזור"
חכים במילואים. "עוד אחזור"
( צילום: פרטי)
חכים (26) גדל והתחנך במועדון כדורעף הפועל כפר סבא. הוא שיחק בנערים ובנוער וב־2014 עלה לסגל הקבוצה הבוגרת. רבים ניבאו לו עתיד מבטיח, אבל כעבור שנה נפצע בכתף ובמקביל התגייס לצה"ל, מה שאילץ אותו לפרוש זמנית ממשחק.
"התגייסתי למשטרה צבאית, לא בחרתי בזה ובהתחלה התאכזבתי, אבל מהר מאוד הבנתי שזה המצב ובחרתי לעשות הכל כדי לתרום. במהלך ההכשרה איתרו אותי למסלול פיקוד מהיר. כדי להתקבל לקורס מ"כים העליתי פרופיל, תוך כדי שיקום הכתף הפצועה. משם הייתי מ"כ טירונים, מ"מ בהכשרת לוחמים, מפקד בקורס קצינים ובתפקידים נוספים עד שהשתחררתי בדרגת סרן ב-2021".

2 צפייה בגלריה
בן חכים
בן חכים
בן חכים
(צילום: הפועל כפר סבא בכדורעף)

החלום להמשיך בכדורעף בתפקיד הליברו החזיר אותו למגרשים מיד כשהשתחרר משירות קבע, אבל הוא לא היה בטוח שאחרי הפסקה של שש שנים יוכל לחזור לכדורעף מקצועני, עד שיום אחד המאמן שגיא ברעם הזמין אותו לאימון התרשמות בהפועל כפר סבא. "הייתי מאושר מההזדמנות שניתנה לי, ששגיא האמין בי", אומר חכים.
אבל, כאמור, החלום לשחק כדורעף ולהתחיל עונה שלישית בליגת העל נקטע בגלל המלחמה וגיוסו למילואים.
מה אתה עושה במהלך השירות הצבאי?
"אנחנו בגבול הצפון. לצערי, בשל ביטחון מידע, לא אוכל לפרט על משימתנו בגזרה. אני מאמין שהתפקיד שלנו בעל חשיבות עליונה. הרבה סטיגמות מלוות את השירות במשטרה הצבאית, אך למעשה בחירום, השוטרים הצבאיים מצילים חיים מידי יום".

קראו גם:

כמה הכדורעף חסר לך בימים אלה?
"וואו, חסר לי מאוד. האמת שקשה לתאר כמה. אני כל כך מחכה לחזור לאימונים של הקבוצה שלי, ועוקב מרחוק אחרי תוצאות המשחקים. כמו שעזבתי את המשפחה שלי, את ארוסתי קים ואת הלימודים, כך גם עזבתי את הקבוצה בהפתעה מוחלטת".
לחכים יש מסר אופטימי: "עם כל הגעגוע והרצון לחזור לשיגרה, אנחנו כאן כדי להישאר עד הניצחון. אני מבין שיכול להיות שלא אחזור העונה למגרשים, אבל כדי להבטיח שנמשיך לשחק בליגה בשנים הבאות, אנחנו צריכים לשמור על המדינה שלנו, ואת זה אנחנו עושים. אני עוד אחזור".