במרכז הדימות מתקיים מחקר בינתחומי, המשלב בין מדעי הקוגניציה לבין מדעי הרפואה, לבין תחומים שאינם מובנים מאליהם למחקר ב- MRI כמו משפטים, שיווק, אינטראקציית אדם מכונה, דיפלומטיה ואסטרטגיה, ניהול ועוד.
2 צפייה בגלריה
מכשיר הדימות החדש
מכשיר הדימות החדש
מכשיר הדימות החדש
(צילום: יח"צ חו"ל)
אוניברסיטת רייכמן השיקה את מרכז הדימות ע"ש רות ומאיר רוזנטל. במרכז הדימות מתקיים מחקר בינתחומי, המשלב בין מדעי הקוגניציה לבין מדעי הרפואה, לבין תחומים שאינם מובנים מאליהם למחקר ב- MRI כמו משפטים, שיווק, אינטראקציית אדם מכונה, דיפלומטיה ואסטרטגיה, ניהול ועוד. מרכז מספק הנחיה גם לחוקרים שאין להם ניסיון בשילוב הדימות במחקר, משלב הרעיון ועד שלב היישום. מרחב האפשרויות למחקר הוא אין סופי.

2 צפייה בגלריה
התורמים: אתי ומיכאל יצהר-בלחובסקי
התורמים: אתי ומיכאל יצהר-בלחובסקי
התורמים: אתי ומיכאל יצהר-בלחובסקי
(צילום: אלון גלבוע)

מדובר במכשיר MRI Siemens MAGNETOM Prisma 3 Tesla, המהווה מערכת מחקרית State of the art המיועדת לסריקת בני אדם. ייחודה של המערכת היא ביצירת תמונה באיכות גבוהה במיוחד. המערכת מאפשרת סריקה אנטומית, פונקציונלית ומטבולית באיכות גבוהה מאד, של אברי הגוף השונים.
המרכז שהוקם בשנת 2021 כחלק מבית הספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה באוניברסיטת רייכמן, הוסב למרכז אוניברסיטאי עצמאי בסוף שנת 2023. המרכז הוקם במטרה להעניק שירות מותאם לחוקרים בעבודה עם MRI/FMRI, מתוך הבנה כי שימוש בטכנולוגיות אלה מאפשר ראייה אובייקטיבית לתוך המוח, לפני, אחרי או במהלך פעילות ובכך תורם משמעותית לאמינות המחקר. כמו כן, המרכז מספק שעות סריקה לטובת מחקרים בין תחומיים ומחקרי נוירו קוגניציה, של חוקרים מאוניברסיטת רייכמן, חוקרים מאוניברסיטאות וחברות חיצוניות וסטרטאפים. בימים אלה אנו עוסקים במחקרים הרלוונטיים לתקופה, העוסקים בפוסט טראומה, חוסן והשפעת שיטות טיפול חדשניות, לצד מחקרי מדע בסיסי.

קראו גם:

הנשיא המייסד ויו"ר דירקטוריון אוניברסיטת רייכמן, פרופ' אוריאל רייכמן: "התרומה של ה-FMRI היא תרומה חשובה מאוד לחיי האוניברסיטה. אנחנו צועדים היום לקראת הרחבה משמעותית בתפקוד שלנו – ממדעי החברה ובינתחומיות במדעי החברה, לבינתחומיות בטכנולוגיה ובמדעי החיים, אבן דרך משמעותית זו תבוא לידי ביטוי כבר בשנה הבאה עם פתיחת מעבדות נוספות, עשייה בתחומי מדעי החיים ופתיחת בית ספר לרפואה. אין לי ספק שהאופי הבינתחומי של המוסד שלנו וההשקעה שנעשתה דרך הפסיכולוגיה ומדעי המוח, יניבו מחקרים פורצי דרך".
מנהלת מרכז הדימות ע״ש רות ומאיר רוזנטל, ד״ר דקלה אנדר-פוקס: "התרומה של משפחת רוזנטל-בלחובסקי תאפשר פיתוחים ומחקר רלוונטי ופורץ דרך, בוודאי באוניברסיטה כזו ששמה דגש גם על מחקר יישומי. אני בטוחה שהמשפחה עוד תמשיך ותלווה אותנו נוכח מחויבותם הבלתי מתפשרת לחברה ולמדע".