מותה של החיילת מאיה אלוני בת ה-18 הכה בתדהמה את משפחתה, חבריה ומכריה של החיילת הצעירה שגדלה והתגוררה במושב שער אפרים שבעמק חפר.
3 צפייה בגלריה
מאיה אלוני ז"ל
מאיה אלוני ז"ל
מאיה אלוני ז"ל
(צילום: פרטי)
לוחמת מג"ב בהכשרה, מאיה אלוני ז"ל, שהתגייסה למשמר הגבול במרץ האחרון, התמוטטה אמש (שני) לאחר אימון בבסיס האימונים של משמר הגבול במכמש. לאחר ניסיונות החייאה ופינוי מוסק נאלצו לקבוע את מותה. בעקבות המקרה, הנחה מפקד משמר הגבול על עוצר אימונים מיידי בכלל החיל, ובנוסף לכך מינה צוות בדיקה בפיקוד קצין בכיר לתחקור ובדיקת נסיבות האירוע.
"קיבלתי את הבשורה המרה הזו אתמול כשזה קרה", סיפר אוליק, אביה של מאיה. "באו אליי הביתה אנשים מהצבא וסיפרו לי. אני עדיין לא מאמין שזה קרה. המקרה עדיין בבירורים כי עושים נתיחה שלאחר המוות, כי אני ביקשתי. גרושתי אילנה קיבלה את הבשורה יחד איתי. כשהם הגיעו, לא מיד הבנו מה קרה, אנחנו עדיין בהלם". אוליק הוסיף: "זה בלתי נתפס מה שקרה לילדה שלי. מאיה היתה ילדה יפה וחייכנית שכולם אהבו".

3 צפייה בגלריה
הפוסט של אחותה של מאיה אלוני ז"ל
הפוסט של אחותה של מאיה אלוני ז"ל
הפוסט של אחותה של מאיה אלוני ז"ל
(צילום: פרטי)

לבשורה על מותה הגיבה אחותה נועה בהעלאת סטורי כואב לאינסטגרם שבו טענה כי מאיה התלוננה לפני המקרה על כך שהיא סובלת מקוצר נשימה ואף אמרה למפקדים שלה שהיא לא מסוגלת יותר: "הם לא הקשיבו לה והכריחו אותה להמשיך. מאיה התמוטטה אחרי הבוחן ולקח להם 5 דקות עד שהם הואילו בטובם לעשות החייאה וזה היה מאוחר מדי. היתה פה רשלנות ענקית וזה היה מוות מיותר ומגיע לאחותי צדק!" (כך לשון הפוסט).
במושב בו גדלה מאיה קיבלו התושבים והחברים את הבשורה הקשה בשעת לילה מאוחרת. "הייתי בהלם ששמעתי שזה קרה. חברה משותפת בישרה לי את הבשורה המרה הזו אתמול בלילה", מספרת חברת משפחה שהכירה את מאיה מאז שהיתה ילדה קטנה. "זו משפחה טובה וילדים מקסימים. אני מכירה את ההורים שלה, אוליק ואילנה. הם משפחה מאוד צנועה. היא השאירה אחריה שני אחים גדולים תאומים בני 27 ואת נועה אחותה שהיא שנה מעליה. ממה שאני יודעת מאיה תמיד רצתה ללכת למג"ב. היא למדה בדרור ותמיד היתה ילדה טובה", היא משתפת ומוסיפה כי "מאיה היתה ילדה מדהימה. חייכנית שתמיד הפיצה אור".
"מדובר בטרגדיה לא נורמלית", מספרת תושבת המושב שמכירה את המשפחה. "כששמענו על המקרה הנורא הזה, אבל כבד ירד לא רק על המשפחה אלא על כל המושב שלנו, בו כולם מכירים את כולם. לא הגיוני שילד הולך בריא לצבא ולא חוזר".

3 צפייה בגלריה
הודעת בית ספרה של מאיה אלוני ז"ל
הודעת בית ספרה של מאיה אלוני ז"ל
הודעת בית ספרה של מאיה אלוני ז"ל
(צילום: פרטי)

גם בבית הספר העל-אזורי דרור בו למדה מאיה מתקשים לעכל את הבשורה הקשה. "מאיה סיימה את לימודיה בשנה שעברה", מספרת קרן אדרי, מנהלת בית הספר. "אנחנו זוכרים את מאיה ומכירים אותה. היא היתה ילדה מדהימה ומוכשרת שלמדה במגמת אמנות וסיימה בגרות מלאה. היא היתה שקטה ונעימה, מאוד צנועה עם מעגל חברים קטן וקרוב. זו היתה מאיה שלנו". אדרי מבהירה שלנוכח המקרה המצער בית הספר נמצא בקשר עם המשפחה, בוגרים וחבריה של מאיה וגם ועד המושב. "אנחנו נותנים מענה לכולם ברגעים קשים אלו", הוסיפה אדרי.
בספר המחזור של השנתון של מאיה שפורסם בשנה שעברה עם סיום לימודיה, כונתה מאיה "מאיול", תוך שהיא מתוארת בהומור כחובבת טיפוח ועוגיות. "כזו היתה מאיה. עדינה, מכבדת את כולם, טובת לב, רגישה וחכמה", מפרטת אדרי. "היא היתה תלמידה יצירתית ואמנותית בנשמה. היה לה עולם קסום של אמנות ודמיון מפותח. היא ידעה להתבונן על הפרטים הקטנים. היתה פיוטית ומוכשרת בתחומה".

קראו גם:
מהמועצה האזורית לב השרון נמסר: "מועצה אזורית לב השרון מרכינה את ראשה לזכרה של לוחמת מג"ב מאיה אלוני ז"ל, שהתמוטטה בעת אימון במהלך הכשרה. מאיה תושבת שער אפרים הותירה אחריה הורים, שני אחים ואחות. המועצה משתתפת בצערה הכבד של המשפחה ושל קהילת שער אפרים. יהי זכרה ברוך".
בשעות אלו מכשיר ועד המושב את הקרקע להקמת סוכת אבלים יחד עם כוחות מג"ב ליד בית המשפחה ברחוב הגלעד. בהודעה שהוציא ועד המושב נכתב: "בצער רב אנו מודיעים על פטירתה של בת המושב מאיה אלוני, לוחמת מג"ב אשר התמוטטה במהלך אימון הכשרה. מאיה אלוני בתם של אוליק ואילנה אלוני. קהילת שער אפרים מרכינה את ראשה ומשתתפת בצער המשפחה. מועד הלוויה ייקבע בהמשך, היא תתקיים בבית העלמין הצבאי בנתניה. הסעה מאורגנת תצא משער אפרים".
ממשטרת ישראל נמסר: "משמר הגבול/משטרת ישראל משתתפת בצער המשפחה ותמשיך ללוותה ולתמוך בה באבלה הכבד. כמקובל באירועים אלה יש להתייחס להודעות רשמיות בנושא ולהמתין לממצאי התחקיר. מפקד משמר הגבול, הנחה על עוצר אימונים מיידי בכל החיל ובמקביל מינה צוות בדיקה פיקודי ומקצועי בראשות קצין בדרגת נצ"מ לתחקור ובדיקת נסיבות המקרה. המשפחה מבקשת לכבד אותה באבלה הכבד ולהמנע מפרסומים על בסיס שמועות".